مراجعه بیش از ۲ میلیون اهدا کننده خون طی ۱۰ ماه
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، بشیر حاجی‌بیگی با اشاره به میزان اهدای خون در کشور طی ۱۰ ماه گذشته، گفت: طی ۱۰ ماه سال جاری بیش از ۲ میلیون و ۲۳۲ هزار نفر به مراکز انتقال خون سراسر کشور جهت اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد یک میلیون و ۷۵۴ هزار واحد خون اهدا شده است. استان‌های لرستان، خراسان جنوبی، کردستان و استان مرکزی دارای بیشترین بانوان اهدا کننده خون در کشور هستند.

وی در ادامه گفت: استان‌های خراسان شمالی، کردستان، یزد طی ۱۰ ماه گذشته نسبت به سال قبل بیشترین میزان رشد اهدای خون را در کشور داشته‌اند بنابراین بیشترین اهدای خون در کشور طی این مدت مربوط به استان‌های تهران، فارس و خراسان رضوی است.

سخنگوی سازمان انتقال خون افزود: ۳۴ درصد اهدا کنندگان خون در کشور دارای گروه خونی O مثبت بوده‌اند که بیشترین میزان اهدا کنندگان را شامل می‌شود همچنین طی ۱۰ ماه گذشته نزدیک به دو میلیون و ۹۴۲ هزار واحد خون و فرآورده‌های آن شامل گلبول قرمز فشرده، پلاکت و پلاسما در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشور توزیع شده است. گلبول قرمز فشرده برای درمان بیماران تالاسمی، جراحی‌های قلب باز، جراحی‌های عمومی، کم خونی‌های مزمن، حوادث و تصادفات همراه با شکستگی استخوان و پارگی عروق به مصرف می‌رسد.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران، وی در پایان تاکید کرد: باید توجه کرد که پلاسما در سوختگی‌ها و درمان بیماران کبدی کاربرد دارد و ۷۰ درصد پلاکت به مصرف بیماران سرطانی می‌رسد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.