عدم دسترسی یکسان به امکانات درمانی در سراسر کشور
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، علی ابراهیمی درباره وضعیت هزینه های سنگین درمانی در حوزه بهداشت و درمان،گفت: اعمال تعرفه های سنگین درمانی در بیمارستان خصوصی و همچنین عدم ارائه خدمات کافی توسط بیمارستان های دولتی موجب شده است که بسیاری از خانواده ها عزیزانشان جلوی چشمانشان عذاب بکشند.

وی در ادامه با بیان اینکه مخارج بیمارستان های خصوصی در حوزه بهداشت و درمان بسیار سنگین است تصریح کرد: بر طبق  قانون اساسی رایگانی  خدمات درمانی در حوزه  بهداشت و درمان بر عهده حکومت است بنابراین باید خدمات دولتی در بیمارستانها به حدی ارتقا یابد که بیماران برای عدم ارائه خدمات مکفی درمان را رها نکنند.

ابراهیمی افزود: دسترسی به امکانات در مانی در سراسر کشور یکسان نیست و از همین رو  این امر معضلی در ارائه خدمات به بیماران بویژه دهک های  اقتصادی ضعیف جامعه تلقی می شود.

عضو فراکسیون  تولید و اشتغال مجلس اضافه کرد: سیاری از بیمارستان های دولتی و خصوصی در پایتخت شکل گرفته اند واین در حالی است که  برخی استانها و شهرستان ها در کشور از داشتن بیمارستان های تخصصی محروم هستند بنابراین مشخص است که خدمات رسانی در  حوزه سلامت  به تمام بیماران در کشور یکسان نخواهد بود.

وی در پایان یادآورشد: بسیاری از بیماران برای هزینه های سنگین درمانی حوزه بهداشت و سلامت به پزشک  در زمان مقرر مراجعه نمی‌کنند و ما متاسفانه شاهد هستیم که برخی بیماران در خانواده ها عذاب می‌کشند اما پول کافی برای درمان ندارند. خانه ملت

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.