۱۹۷۵میلیارد تومان بسته حمایتی به بیمه شدگان تامین اجتماعی پرداخت شد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، رحیم اردلان درباره پرداخت بسته های حمایتی در مرحله دوم و سوم به بیمه شدگان و مستمری بگیران افزود: در صورتی که دولت تامین اعتبار کند، این بسته به مشمولان پرداخت می شود. سازمان تامین اجتماعی اعتبارات خود را برای این موضوع هزینه نمی کند و اگر اعتباری در اختیار این سازمان قرار گیرد، بسته های حمایتی پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی اطلاعات آماری 13 میلیون و 800 هزار بیمه شده را در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار داده است، اظهار داشت: در نهایت از طریق سازمان هدفمندی یارانه و طبق آنچه که به ما اعلام کردند، 6 میلیون و 150 هزار نفر مشمول دریافت این بسته حمایتی شدند.

اردلان اضافه کرد: برای این افراد اقدامات لازم جهت پرداخت این بسته حمایتی انجام و مراحله اول آن نیز پرداخت شده است و اگر کسی دریافت نکرده باش،د می تواند با مراکز ارتباطات مردمی این سازمان در ارتباط باشند.

وی اظهار داشت: سامانه ارتباط مردمی تامین اجتماعی آماده پاسخگویی است؛ هرچند ترافیک دارد اما همکاران در این بخش به صورت جدی مشغول پاسخگویی به مردم هستند.

اردلان ادامه داد: سامانه پیامک 10001420 نیز در اختیار افراد است که از طریق این سامانه موضوع بسته حمایتی از دولت به بیمه شدگان و مستمری بگیران بررسی شود و با استفاده از کدملی می توان از این سامانه پاسخ موردنظر را دریافت کرد.

به گفته وی، اخیرا نیز سامانه #9*142* برای این افراد پیش بینی شده است. در این سامانه 13 مورد برای بیمه شدگان وجود دارد که نشان می دهد بیمه شده مشمول کدام یک از موارد است و در صورت پرداخت نشدن نیز علت آن مشخص می شود. سپس از طریق سامانه #8*142* می توانند ثبت نام کنند.

اردلان خاطرنشان کرد: این سامانه ها فعال است و افراد می توانند درصورت عدم دریافت بسته حمایتی دولت با این سامانه ها ارتباط برقرار کنند تا دلیل آن مشخص شود.

معاون اداری و مالی سازمان تامین اجتماعی با اشاره به روش استفاده از اینترنت به عنوان یکی دیگر از راه های پاسخگویی در خصوص بسته حمایتی گفت: همچنین به منظور پاسخگویی سریعتر و در راستای گسترش کانال های ارتباطی، سامانه استعلام وضعیت بسته حمایتی کالا برای سرپرست خانوار، در آدرس https://di.tamin.ir/sabadkala برای بهره برداری در دسترس است.

وی درباره گلایه برخی از کارگران مشمول دریافت این بسته حمایتی دولت، مبنی بر اینکه هنوز بسته را دریافت نکرده اند، اظهار داشت: کارگران نیز می توانند با این سامانه ها در ارتباط باشند تا اگر مشکلی پیش آمد، از طریق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موضوع پیگیری می شود.

اردلان خاطرنشان کرد: کسانی که بسته حمایتی را دریافت نکردند و تصور می کنند مشمول هستند، می توانند از طریق این سامانه ها موضوع را بررسی کنند. البته ممکن است برخی از بیمه شدگان در هفت ماهی که میزان دریافتی های افراد برای دریافت این بسته بررسی می شود، یک ماه بالاتر از سه میلیون تومان حقوق دریافت کرده باشند که در این صورت دیگر مشمول این بسته حمایتی نمی شوند. ایرنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.