صنعت داروسازی به دلیل واردات دارو متحمل فشارهای سنگینی است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، سعید نمکی با تاکید بر اینکه نه تنها بیماران بلکه تمامی مردم ذی نفعان نظام سلامت هستند، گفت: هیچ نگرانی برای تامین دارو و تجهیزات پزشکی برای سال 98 که ممکن است اقتصاد کشور به دلیل تحریم ها در تنگنا قرار گیرد و سال سخت تحریم ها باشد وجود ندارد و مردم نگرانی از این بابت نداشته باشند.

وی با بیان اینکه صنعت داروسازی به دلیل واردات دارو متحمل فشارهای سنگینی است، ادامه داد: به دنبال راهکارهایی هستیم که صنعت داروسازی به سرنوشت صنعت نساجی دچار نشود و این گام بزرگی است که در تلاش برای تحقق آن هستیم.

جلوگیری از واردات دارو و ارائه امتیازات ویژه به داروسازان داخلی

نمکی ادامه داد: با جلوگیری از واردات بی رویه دارو که صنعت داخلی را تحت فشار قرار می دهد و ارائه امتیازات ویژه به داروسازان داخلی برای تولید دارو و تجهیزات پزشکی با همکاری شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری برای توسعه زیرساخت های صنعت دارو و تجهیزات پزشکی تلاش خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه در زمینه خدمت رسانی به مردم در قالب استفاده از استارتاپ هایی که می توانند در این زمینه کمک کنند گام خواهیم برداشت، گفت: تا از این طریق دسترسی مردم به سامانه های هوشمند برای کنترل بیماری ها در کشور افزایش یابد.

وزیر پیشنهادی بهداشت بیماری های غیرواگیر مانند سرطان، فشارخون، دیابت، قلبی و عروقی را مشکل اصلی جامعه دانست و افزود: این بیماری ها را در نظام ارائه خدمت ادغام خواهیم کرد تا به عنوان اجزای تفکیک ناپذیر نظام ارائه خدمت در مراکز بهداشت درمانی و پایگاه های نظام سلامت در اسرع وقت برای کنترل دارویی و غربالگری ها جهت کاهش بار بیماری ها قرار دهیم.

نمکی با بیان اینکه تجهیزات پزشکی را در قالب سطح بندی قبول داریم، یادآور شد: مقبول نیست که در تمامی مناطق کشور دستگاه ام آر آی و سی تی اسکن موجود باشد و در هیچ جای دنیا نیز چنین امری امکان پذیر نیست.

ظرفیت بالایی در کشور برای توریسم سلامت وجود دارد

وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در حال تعریف طرح سطح بندی خدمات هستیم که بر اساس آن کدام مراکز دسترسی باید به کدام تجهیزات تجهیز شود البته به طور قطع نیاز مردم مورد توجه قرار می گیرد و تجهیزات مناسب را ارائه خواهیم کرد اما موافق انباشت تجهیزات در مناطقی که با ظرفیت پایین تقاضای القایی ایجاد می کند نیستم.

وی با تاکید بر اینکه باید به اقتصاد سلامت کشور توجه ویژه داشت، گفت: در غیر این صورت این چاه ویل ته نخواهد داشت البته تلاش می کنیم بیشترین منابع را برای نظام سلامت اخذ اما منطقی هزینه کنیم.

وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ظرفیت بالایی در کشور برای توریسم سلامت وجود دارد، یادآور شد: باید از این ظرفیت استفاده و آن را توسعه داد تا بتوان در آینده ای نزدیک بحث توریسم سلامت و دهکده های تندرستی را با ورود بخش خصوصی به درستی تحقق بخشید.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.