خط تولید ۲ داروی مورد نیاز بیماران صعب‌العلاج در البرز
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، خط تولید این داروها که ویژه بیماران سرطانی، هموفیلی و ام. اس است توسط شرکت آریوژن فارمر راه اندازی شده است.

وزیر صنعت در حاشیه راه اندازی خط تولید این داروها در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه امروز جوانان این مرز و بوم با اراده و انگیزه به دستاوردهای بزرگی در حوزه دانش و فناوری دست یافته اند.

رضا رحمانی ادامه داد: راه اندازی این خط تولید نمونه بارزی از پیشرفت جوانانی است ک در سایه انقلاب در مسیر تولید، صادرات و رفع وابستگی گام برداشته‌اند و در حوزه تولید داروهای استراتژیک نیاز کشور را تأمین می‌کنند.

وی افزود: البرز یکی از استان‌های برتر کشور در حوزه صنعت به ویژه صنعت دانش بنیان است، پیشرفت صنعت توأم با فناوری قطعاً زمینه پیشرفت و توسعه اقتصادی کشور را فراهم می‌کند که این استان در جهت تحقق این هدف تا کنون توانسته به موفقیت‌های بسیاری دست پیدا کند.

گفتنی است در ادامه مدیرعامل شرکت آریوژن خاطرنشان کرد: با راه اندازی این خط افزایش ظرفیت تولید این دو دارو که ویژه بیمارانصعب العلاج و سرطانی است تا پنج سال آینده تأمین می‌شود.

امیر فرشچی تصریح کرد: با راه اندازی این خط تولید، ۵۰ کیلوگرم به ظرفیت سالانه تولید این دارو اضافه می‌شود، نیاز سالانه کشور برای تأمین این دو دارو ۱۵۰ کیلوگرم است که با افتتاح این خط تولید قطعاً می‌توان در آینده‌ای نزدیک پس از تأمین نیاز داخلی در مسیر صادرات گام برداریم.

به گزارش ایسنا وی در پایان گفت: این شرکت با تولید داروهای خاص سالانه ۲۵۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی و ۲۰۰ میلیون دلار ارزآوری دارد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.