لزوم فرهنگ‌سازی برای اجرای مناسب پزشک خانواده و نظام ارجاع
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، حسین بانک با اشاره به اینکه سال 97 سال سختی برای سازمان بیمه سلامت و اداره کل بیمه سلامت اصفهان بود گفت:  در این سال عوامل متعددی چون  کاهش بودجه ، افزایش تعرفه ها ، افزایش قیمت دارو و درمان برمشکلات این سازمان افزوده که البته با تدبیر مدیر عامل و همت همکاران هزینه ها تا حدود زیادی کنترل شد.

بانک ادامه داد: تمامی مشکلات  با کنترل و مدیریت هزینه ها و پرداخت بدهی های معوقه بیمه سلامت به مؤسسات دانشگاهی و خصوصی طرف قرار داد تا حد بسیاری کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: طبق تاکیدات سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طرح تحول نظام سلامت باید ادامه داشته و دراجرای پزشک خانواده و نظام ارجاع باید اصلاحاتی صورت گیرد، به طورحتم باید فرهنگ سازی های بسیاری در این زمینه انجام گیرد و رؤسای ادارات کل بیمه سلامت در شهرستان ها  موظفند زمینه های فرهنگ سازی را فراهم کنند.

مدیرکل بیمه سلامت اصفهان تصریح کرد: با توجه به بودجه سلامت در کشور نمی توان هر درمانی را با هر هزینه ای به هر شکل و از هرکجا تامین کرد،  لذا همین مسئله جایگاه مهم پزشک خانواده و پزشکان عمومی را تبیین می کند.

به گزارش ای هینا بانک در پایان افزود: طبق تاکیدات سرپرست وزارت  بهداشت دفترچه بیمه سلامت ، یک سند ملی با ارزش است که خدمات درمانی وسیعی به بیمه شدگان ارائه می دهد ، بنابراین به دلیل آسانی و در دسترس بودن دفاتر ، ارزش واقعی دفترچه ها مشخص نمی شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.