ضرورت ایجاد ۷ هزار کانون سلامت محله در کشور
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، سید محمدهادی ایازی در پنجمین مجمع سلامت محله اسکان یزد توجه به مباحث اجتماعی به ویژه در حوزه سلامت را از اهمیت بسیار بالایی برخوردار دانست و اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران نقش مردم در جامعه و مدیریت آن را احیا کرده است.
 
ایازی افزود: زمانی که مشارکت اجتماعی مردم به صورت کامل محقق شود قطعا بسیاری از مشکلاتی که در جامعه مشاهده می شود به راحتی قابل حل شدن است.
 
وی تاکید کرد: یکی از مهمترین دستاوردهایی که انقلاب اسلامی ایران داشته، جلب مشارکت مردمی در امور مختلف بوده است. تجربه های بسیار زیادی در طول 40 سال انقلاب این موضوع را به خوبی نشان داده که مشارکت مردمی راهکار رفع بسیاری از مشکلات است. 
 
معاون اجتماعی وزارت بهداشت ادامه داد: هر کجا کار به دست مردم انجام شد و مردم امور را به دست خود گرفتند، این امور به بهترین وضع ممکن صورت گرفت و شاید کمترین نقطه ضعف در این فعالیت‌ها وجود داشته باشد.
 
ایازی تصریح کرد: باید در واحد محله‌ای تمرکز کرده و زمینه ای فراهم کنیم که این واحدها بتوانند به بهترین نحو ممکن فعالیت داشته باشند. باید زمینه‌ای در محله ایجاد شود تا همه مردم حضور پیدا کرده و در امور مختلفی که مربوط به خود و دیگر افراد جامعه است مشارکت و تاثیرگذاری داشته باشند.
 
وی در ادامه از نیاز کشور به ایجاد 7000 کانون سلامت محله خبر داد و عنوان کرد: استان یزد، اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده و روند رو به جلویی در این فعالیت‌ها دارد. 

ایازی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، باید تا پایان امسال، 77 کانون سلامت در استان یزد تشکیل شود.
 
به گزارش وبدا معاون اجتماعی وزارت بهداشت در پایان فعالیت کانون سلامت محله اسکان استان یزد را خوب ارزیابی کرد و افزود: باید تجربه این موفقیت که در کانون محله، اسکان وجود دارد به همه کشور منتقل شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.