کمبود داروی بی حسی دندان جبران شد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، محمد عبده زاده گفت: سه کارخانه اکسیر، داروپخش و لقمان این دارو را تولید می کنند البته طی سه ماه گذشته، تهیه ماده اولیه داروی بی حسی دندان به علت تحریم و جابجایی پول، دچار مشکل شد.

عبده زاده با اشاره به کمبود داروی بی حسی دندان به نام کارپول طی ماه های گذشته اضافه کرد: خوشبختانه شرکت داروپخش داروی بی حسی دندان را برای یک سال آینده تامین خواهد کرد و همزمان نیز برای مصرف چهار ماه این دارو، مجوز واردات صادر شده است و هر هفته این دارو وارد خواهد شد.

مدیرکل دارو سازمان غذا و دارو تصریح کرد: به طور میانگین ماهانه 3.5 میلیون عدد داروی بی حسی دندان در کشور مصرف می شود.

وی در ادامه درباره قیمت گران داروی بی حسی دندان طی ماه های گذشته نیز گفت: قیمت داروی بی حسی دندان موسوم به «کارپول» براساس قیمت مصوب است که روی سایت سازمان غذا و دارو نیز درج شده است.
عبده زاده، علت گرانی داروی بی حسی دندان طی ماه های گذشته را خرید مراکز درمانی خارج از شبکه توزیع عنوان و تاکید کرد: قیمت این دارو تغییری نکرده است.

به گزارش ایرنا عبده زاده در پایان درباره اینکه گفته می شود 30 درصد داروهای وارداتی قاچاق است نیز گفت:از آمار دقیق قاچاق دارو بی اطلاعی است، ولی در عین حال سازمان غذا و دارو این آمار را نیز تائید نمی کند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.