تداوم طرح تحول سلامت از برنامه‌های وزیر پیشنهادی بهداشت
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، ایرج حریرچی روز یکشنبه در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان یزد اظهار داشت: تداوم برنامه طرح سلامت، به معنای آن نیست که اشکال و نواقص این طرح نباید رفع شود بلکه با نگاه انتقادی که رئیس‌جمهوری دارد، قطعا حرکت‌هایی برای رفع نقاط ضعف انجام می‌شود. 

وی افزود: برنامه‌ریزی‌هایی در شورا و کارگروه سلامت و امنیت غذایی انجام ‌شد و از این لحاظ یزد که از دیرباز به لحاظ بهداشتی و ارائه خدمات درمانی وضعیت مناسب‌تری نسبت به سایر استان‌ها داشت ، وضعیت مطلوبی دارد. 

حریرچی بابیان اینکه تعداد پزشک به جمعیت، کیفیت خدمات و اعتماد مردم به این موارد موجب شهرت بخش بهداشت یزد در استان‌های همجوار است ، تصریح کرد: در دوران تلخی که دریافت‌های غیرقانونی و زیرمیزی به رویه تلخی در برخی نقاط تبدیل‌شده بود این موضوع در یزد صفر یا در حد نادر بود و حتی تعرفه‌های بخش خصوصی هم مثل بخش دولتی و یا شبه‌دولتی بود. 

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه مهمان‌نوازی، رعایت انصاف و سطح بالای خدمات را از دیگر عوامل موفقیت بخش بهداشت و درمان یزد دانست و افزود: همین مسائل موجب شده تا همواره استان ، میزبان مردم دیگر استان‌ها برای سلامت و درمان باشد درحالی‌که شرایط برای دریافت خدمات درمانی در سایر استان‌ها نیز وجود دارد. 

حریرچی ادامه داد: توقع ما از سایر نقاط این است، طوری عمل کنند تا این گونه جابه‌جایی‌ها در حوزه بهداشت و درمان کمتر شود و کمتر شاهد سفرهای مردم از یک استان به استان دیگر برای بحث سلامت و بهداشت باشیم. 
قائم‌مقام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درعین‌حال گفت: همه این نکات مثبت به این معنا نیست که یزد با مشکلی که دیگر استان‌ها با آن روبرو هستند مواجه نیست بلکه یزد هم با چالش هایی ازجمله تأخیر در پرداخت‌ها درگیر است. 

به گزارش ایرنا وی در پایان گفت: ضمن آنکه وضعیت استان یزد در برخی شاخص‌ها همچون بیماری‌های غیر واگیر ازجمله دیابت، چاقی و اضافه‌وزن ، مناسب نیست و باید نسبت به آن توجه لازم صورت گیرد. 
در این جلسه گزارشی از سند سلامت و سند پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیر واگیر و عوامل خطر مرتبط در استان یزد ارائه شد. 

گفتنی است هشتم بهمن‌ماه جاری نامه معرفی سعید نمکی به‌عنوان وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی قرائت شد، رئیس‌جمهوری بر اساس اجرای اصل 133 قانون اساسی وی را به‌عنوان وزیر پیشنهادی معرفی کرد 

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.