نگران هزینه‌های وزارت بهداشت هستیم و نمکی اقتصاد سلامت را بلد است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، سید مهدی فرشادان در جلسه کسب رای اعتماد وزیر پیشنهادی بهداشت به عنوان نماینده موافق افزود: حوزه بهداشت و درمان با جان انسان‌ها سر و کار دارد و برنامه‌های دکتر نمکی از چند منظر نویدبخش است.

نماینده مردم سنندج گفت: برنامه ارائه شده با سیاست‌های ابلاغی و قوانین توسعه منطبق است. حفاظت مالی از مردم و کاهش پرداخت از جیب مردم و دستیابی به مرجعیت علمی در حوزه سلامت و کاهش بیماری‌های غیرواگیر از جمله برنامه‌های وزیر پیشنهادی بهداشت است.

 وی ادامه داد: توجه به مولفه‌های اجتماعی سلامت و فرابخشی بودن این موضوع نیز در برنامه‌های وزیر پیشنهادی بهداشت آمده است.

این نماینده مجلس بیان کرد: توجه به کنترل هزینه‌ها و صرفه جویی از طریق ارتقای بهره وری در برنامه‌ها آمده است. زیرا ما نگران هزینه‌های وزارت بهداشت هستیم.

فرشادان گفت: تاکید بر تداوم و ادامه طرح تحول سلامت نیز در این برنامه‌ها آمده است؛ زیرا همه ما نگران بودیم که اگر دکتر هاشمی از این حوزه رفتند، طرح تحول سلامت ادامه پیدا نکند، اما در برنامه‌های دکتر نمکی ادامه طرح تحول سلامت آمده است و از ایشان می‌خواهیم این برنامه با ظرافت و دقت به پیش برود، زیرا به نفع مردم و نظام است.

وی افزود: توجه به نظام ارجاع و پزشکی خانواده نیز در برنامه‌های دکتر نمکی قید شده است. این موارد در برنامه‌های دکتر نمکی به عنوان اولویت قید شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار کرد: نکته دیگر این که پیش‌گیری بر درمان مقدم است و اعتقاد دکتر نمکی به حوزه بهداشت به عنوان یک بخش سرمایه گذاری، مهم است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.