دکتر نمکی می‌تواند ما را از گرداب نجات دهد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، علی نوبخت در جلسه کسب رای اعتماد وزیر پیشنهادی بهداشت به عنوان نماینده موافق افزود: دکتر نمکی به علت سوابقی که داشته و معاون بهداشت وزارت بهداشت بوده بهترین گزینه است.

وی بیان کرد: موضوع دیگر بحث بودجه است و چون خود دکتر نمکی این بودجه را نوشته، راحت‌تر می‌تواند مشکل را حل کرده و ما را از گرداب نجات بدهند.

نوبخت ادامه داد: بحث دیگر همکاری جامعه پزشکی است. در الکترونیکی شدن پرونده سلامت حرفی نیست و در برنامه‌های دکتر نمکی هم آمده است. الکترونیکی شدن پرونده سلامت منجر به صرفه جویی در مصرف دارو می‌شود.

این نماینده مجلس افزود: من در سال 89 در حالی که سمت‌های مختلفی در دانشگاه‌های علوم پزشکی و نظام پزشکی داشتم در اعتراض به گروگان گرفتن جسد بیماران در بیمارستان‌ها از کارها کناره گیری کردم و فکر می‌کردم حق و لیاقت مردم و بیماران بیش از این است که در بدو ورود به بیمارستان بگوییم اگر پول ندهید، بستری نمی‌شوید. جای دیگری مقام معظم رهبری توصیه کردند که مردم نباید به جز غم بیماری در هنگام بیماری، غم دیگری داشته باشند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در اواخر سال 91 دکتر روحانی آمدند و ما گفتیم که کمک می‌کنیم، به این شرط که سهم سلامت از تولید ناخالص ملی افزایش پیدا کند و پرداختی مردم از جیب برای دارو و درمان کاهش پیدا کند. این کار انجام شد و دولت تدبیر و امید، طرح تحول سلامت را اجرایی کرد. هدف این طرح خیلی خوب است و همه باید تلاش کنیم تا این کشتی از امواج خروشان به ساحل نجات برسد. شرط این کار این است که اصول علمی و اجرایی و مورد تایید سازمان‌های بین المللی را در امور سلامت تامین کنیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.