برگزیدگان بیستمین جشنواره ابن‌سینا معرفی شدند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، برگزیدگان این جشنواره در قالب 3 سه بخش شامل پژوهش، آموزش و خدمات ویژه انتخاب و در مراسم امروز ( 15 بهمن ماه) در سالن همایش ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی تهران مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند.

دکتر وفا رحیمی موقر، متخصص جراحی مغز و اعصاب و دکتر امیرحسین محوی دکترای مهندسی بهداشت محیط به عنوان پژوهشگر برگزیده و دکتر محمود اعظمی دکترای تخصصی مهندسی پزشکی و دکتر مهدی یاسری دکتری آمار زیستی به عنوان پژهشگر جوان برگزیده این جشنواره انتخاب شدند.

مقاله برگزیده براساس بیشترین ارجاعات به محمدهادی دهقانی، داریوش ثنائی، عمران علی و آمیت بهاتناگار تعلق گرفت و دکتر محمد رضا آی به عنوان فناور برگزیده این جشنواره انتخاب شدند.

دکتر بی بی راضیه یزدان پرست به عنوان پژوهشگر برگزیده از دانشگاه تهران، دکتر امید شعایی با طراحی و ساخت مدار الکتروکاردیو گرافی قلب به عنوان طرح پژوهشی برگزیده از دانشگاه تهران معرفی و انتخاب شدند.

جوایز آموزشگر برگزیده به دکتر محمد صادقی،دکتر ملیحه برازنده تهرانی، دکتر علی ثابت ، دکتر وحید سلیمی، دکتر عبداله قربان زاده همچنین جایزه تلاش در عرصه توسعه آموزش پزشکی به دکتر معصومه ایمانی پور اختصاص یافت.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بیستمین جشنواره ابن سینا در سه بخش پژوهش، آموزش و خدمات ویژه برگزار شده است.

دکتر محمد علی صحرائیان با اشاره به اینکه جشنواره این دوره از کیفیت بالاتری برخوردار بوده است، افزود: این جشنواره دارای 15 برگزیده شامل شش منتخب در بخش آموزش، 6 منتخب در حوزه پژوهش و خدمات ویژه یک برگزیده داشت.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی تهران طی سالیان گذشته رتبه اول تولید علم در کشور را به خودش اختصاص داده است. در سال 2018 میلادی پنج هزار و 60 مقاله بین الملی در اسکوپوس منتشر کردیم که استنادات به این مقالات حدود 4 هزار مورد بوده است.

صحرائیان با اشاره به اینکه روند انتشار مقالات از سال 2000 میلادی جهشی در این دانشگاه داشته و کماکان این روند علمی ادامه دارد، گفت: تاکنون 44 هزار مقاله در دانشگاه به ثبت رسیده و تعداد استنادات این مقاله نزدیک به 450 هزار مورد رسیده است.

وی به افزایش همکاری های بین المللی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر حدود یک هزار 800 هیات علمی داریم و نسبت مقاله به هیات علمی در پایان 2018 میلادی نزدیک به 3 رسیده است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.