آنچه ما را در عرصه سلامت نگاه می‌دارد، حقوق و مزایا نیست
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، سعید نمکی در مراسم گرامی داشت یوم الله دهه فجر که با حضور کارکنان وزارت ‏بهداشت برگزار شد، ضمن تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، افزود: با نگاهی گذرا به دستاوردهای حوزه سلامت در ‏سال‌های بعد از انقلاب، نتیجه می‌گیریم که این دستاوردها جزو درخشان‌ترین دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در این دوره بوده ‏است.‏

وی ادامه داد: در سال‌های قبل از انقلاب از هر هزار کودک متولد شده، 130 کودک قبل از یک ماهگی، 112 کودک قبل از یک ‏سالگی و حدود 174 کودک قبل از 5 سالگی فوت می‌شدند. از طرفی از هر 100 هزار زن باردار نیز حدود 247 نفر به علت ‏عوارض بارداری و زایمان جان خود را از دست می‌دادند که بسیاری از آن مرگ و میرها به یک دهم کاهش پیدا کرده است.

وزیر بهداشت بیان کرد: علاوه بر حوزه سلامت، کشور در حوزه نظامی نیز پیشرفت‌های شگرفی داشته است. اگر دشمنی قصد ‏تعرض و دست درازی به وطن ما را داشته باشد، کمتر از 5 دقیقه منهدم می‌شود و این موضوع مرهون پیشرفت‌های بی شمار ما در ‏عرصه نظامی و دفاعی است. کشورهای دنیا نیز به خوبی می‌دانند که با این اقتدار و عزم راسخ که در کشور ما وجود دارد، نمی‌توانند ‏مقابله کنند.‏

نمکی افزود: این روزها دشمنان کشور شرایط سختی را به ما تحمیل کرده و از هر کوششی برای بستن دست و پای مملکت به سوی ‏پیشرفت و ترقی دریغ نمی‌کنند. اطمینان دارم با همت مردمان این سرزمین این عقبه را نیز طی خواهیم کرد. زیرا این مملکت روزهای ‏سخت کم ندیده است.

* به خانه خود بازگشته ام

وزیر بهداشت گفت: حدود 28 سال پیش به عنوان معاون بهداشت و کوچکترین عضو این خانواده، در ایجاد خانه های بهداشت، ریشه کنی بیماری مالاریا در کشور و توسعه زیرساخت های نظام سلامت سهیم بودم و اکنون به خانه خود بازگشته ام.

وی افزود: آنچه ما را در عرصه سلامت نگه می دارد، حقوق و مستمری و مزایا نیست، بلکه کسب رضایتمندی مردم و خداوند بزرگ است. هرچه بیشتر به مردم خدمت کنیم، خداوند به زندگی مان برکت خواهد داد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.