طرح تحول نظام سلامت درکشور برقرار باشد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، این مرجع تقلید در دیدار سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، افزود: با استفاده از راهبردهای مدیریتی باید در تمام نقاط کشور پزشک و زیرساخت های نظام سلامت فراهم و مردم به این امکانات دسترسی داشته باشند.

وی با اشاره به لزوم کاهش هزینه های درمان بیماران، بیان کرد: نباید بیماران هم نگران درمان خود باشند و هم هزینه آن، اجرای طرح تحول سلامت در این زمینه نقش موثری دارد.

طرح تحول نظام سلامت از اردیبهشت ماه سال 93 در کشور اجرایی شد و تاکنون این طرح در چهار مرحله اجرا شده که شامل درمان، بهداشت، اصلاح تعرفه های پزشکی و اصلاح نظام آموزش پزشکی است.

آیت الله نوری همدانی همچنین بااشاره به اینکه در نظام اسلامی خدمات گسترده ای در بخش سلامت به مردم ارائه شده است، گفت: خدمت به بیماران در اسلام به عنوان شریف ترین عبادت ها از اهمیت بسیار خاصی برخوردار بوده و ثواب زیادی برای آن ذکر شده است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت مساله پیشگیری بر درمان، گفت: لازم است در این زمینه فرهنگ سازی عمومی صورت گیرد و مردم بدانند تحرک و کم خوری عامل سلامت جسم است و این مساله در آموزهای اسلامی نیز مورد توجه می باشد.

آیت الله نوری همدانی ادامه داد: بنده خود سعی کردم ورزش را ترک نکنم و به همین دلیل در این سن، سلامت و نشاط کامل دارم و این در نتیجه تحرک مداوم است.

وی همچنین با اشاره به لزوم شناساندن طبیبان بزرگی همچون ابن سینا و ذکریای رازی به نسل جدید پزشکان کشور و ادامه دادن راه آنان افزود: غربی ها هر چه دارند از ما دارند، آنها از علم پزشکی ما که رویکردی حکیمانه و خدامحورانه داشت، استفاده و آن را سکولار کردند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امروز در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی در سفر به شهر مقدس قم ضمن زیارت بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) با شماری از مراجع تقلید دیدار و گفت و گو می کند. ایرنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.