نمی توانم وزارت بهداشت را در دام سیاست زدگی بیاندازم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، سعید نمکی در مراسم بهره‌برداری از بیمارستان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در زمینه بیماریهای آسیب‌پذیر توانستیم به رتبه یک دهم مرگ و میر و گرفتاری‌های سال‌های اول انقلاب نائل شویم، همه می‌دانند که این دستاوردها در مرحله ای از تاریخ این کشور رخ داد بیشتر مرگ و میرها به دلیل بیماری‌های عفونی رخ می‌داد و ما توانستیم با ۵ دلار کودکان را علیه شش بیماری مهلک با پیشگیری واکسن از مرگ نجات دهیم.

وی افزود: امروز عواملی پا به عرصه تهدید سلامت جامعه گذاشتند که مطلقاً وزارت بهداشت به عنوان کلی‌ترین و موثرترین در زمینه پیشگیری از بیماری‌ها تلقی نخواهد شد و وزیر بهداشت به عنوان یکی از اعضای دولت و یکی از اعضای کوچک حاکمیت می‌تواند در این عرصه عرض اندام کند. ما بهداشت روان پریشان، حوادث جاده ای، مشکلات بهداشت سالمندان، بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان ها دیابت، چاقی و بیماری های حاشیه شهرها به عنوان مراکز بسیار مهمی که می‌توانند در سلامت جامعه اثربگذارند از جمله مواردی است که وزارت بهداشت در آنها نقش جزئی دارد و اینجاست که نیازمند مشارکت بین بخشی عظیم هستیم.

نمکی ادامه داد: اینکه دست کمک را باید به سمت سایر بخش‌ها دراز کنیم یک ادعا نیست، یک نیاز است و نیاز مبرم و غیرقابل اجتناب به شمار می رود و امکان ندارد بتوانید به عنوان وزارت بهداشت بدون مشارکت همه مردم و سازمان‌های مردم نهاد و سایر وزارت‌خانه‌ها در این زمینه گام‌های موثری برداریم.  به عنوان وزیر بهداشت دستم را به سوی همه شهروندان دراز می‌کنم تا در راستای درخشیدن در عرصه بین المللی به ما کمک کنند. ما برای گره گشایی آدم نه برای گره زدن بلکه برای حل مشکلات آمدیم.

وزیر بهداشت تصریح کرد: باید گفتمان مشترک داشته باشیم و استانداردهای مشترک تعریف کنیم نباید یک بام و دو هوا به مسائل نگاه نکنیم، من بر مبنای استانداردها آن هم در حمایت از مردم ایستاده‌ام و هیچ جا کوتاه نخواهم آمد، ذره‌ای از اصول و استانداردها عقب‌نشینی نخواهنم کرد و نمی‌گذارم همکارانم قفلی بر قفل‌های این مملکت بزنند، اگر چارچوب‌های رعایت شده همه باید کمک کنیم تا در خدمت مردم قرار بگیرد اما اگر نشده باید در اصول بایستیم و ما نباید منافع و مصالح ملی را فدای سیاست زدگی کنیم.

نمکی خاطرنشان کرد: به نمایندگان هم گفتم که وزیر بهداشت همه ملت ایران اعم از اصولگرا، اصلاح‌طلب، مستقل، کلیمی، زرتشتی، شیعه سنی و مسیحی و حتی زندانیان محکوم به اعدام هستم من برای سلامت همه شهروندان ایران قسم خورده ام و نمی توانم وزارتخانه را در دام سیاست‌زدگی بیاندازم، اگرچه ممکن است و اندیشه های سیاسی داشته باشم.

به گزارش فارس وی در پایان اضافه کرد: تقاضا می‌کنم اگر از فردا بر استانداردها تاکید کردم و پای آن ایستادم  این را بر حساب سیاست‌زدگی نگذارید، قبل از انقلاب برای درمان بیماری‌ها به خارج از کشور رجوع می‌کردیم اما امروز از خارج از کشور به ایران میایند، در عرصه پژوهش نیز بای مسیر طولانی را طی کنیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.