بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی فرهیختگان وارد چرخه درمان شد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، محسن نفر در مراسم افتتاحیه بیمارستان فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی که صبح امروز (یکشنبه ۲۱ بهمن) برگزار شد، ابتدا به آغاز به کار رشته پزشکی در دانشگاه آزاد پرداخت و توضیح داد: بعد از تأسیس دانشگاه در سال ۱۳۶۱، در خرداد ماه ۶۴ رشته پزشکی آغاز به کار کرد و بعد از آن واحد علوم پزشکی تهران و واحدهای متعدد دیگر تأسیس شد. این در حالی است که با ایجاد معاونت علوم پزشکی در سال ۸۶ بود که این رشته نظام منسجمی پیدا کرد و ساختار نویی روی کار آمد.

نفر افزود: در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی در ۱۵ شهر دانشکده پزشکی دارد و در شهرهای دیگر نیز ۵ دانشکده دندانپزشکی و ۳ دانشکده داروسازی تأسیس شده است.

وی ادامه داد: بیش از ۱۰۰ دانشکده پرستاری ومامایی نیز در استان‌های مختلف مشغول ارائه خدمات هستند، آموزش پرستاران هر محل در منطقه خود ویژگی خوبی است که دانشگاه ارائه داد و از انتقال افراد به مرکز کشور جلوگیری کرده است.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی همچنین ظرفیت علوم پزشکی این دانشگاه را ۶۰ هزار دانشجو در رشته‌های مختلف و ۱۸۸۹ عضو هئیت علمی و هزار تخت بیمارستانی اعلام کرد و افزود: در سال جاری نیز سه بیمارستان امام سجاد در تبریز، بیمارستان امام رضا در اردبیل و امروز نیز بیمارستان فرهیختگان را در تهران با ۲۰۰ تخت افتتاح کردیم که با دریافت پروانه بهره برداری وارد چرخه درمان خواهد شد.

وی یادآور شد: طرح اولیه بیمارستان فرهیختگان در سال ۷۵ داده شده و عملیات ساختمانی آن در سال ۹۰ به پایان رسید. تجهیز بیمارستان از ۹۳ آغاز شد در حالی که تا سال ۹۵ کمتر از ۴۰ درصد آن پیش رفته بود، در سال ۹۵ تا ۹۶ فعالیت‌های عمرانی متوقف شد در حالی که از بهمن ماه جاری فرآیند راه اندازی شدت گرفت.

به گزارش ایسنا نفر در پایان با بیان این که بیمارستان فرهیختگان در ۱۰ طبقه و با ۴۳ هزار متر زیربنا ساخته شده اظهار کرد: این بیمارستان دارای بخش‌های عمومی و بخش‌های ویژه از جمله ICU و NICU ، بخش‌های جانبی همچون دیالیز، پزشکی هسته‌ای و شیمی درمانی اسکوپی و نیز کلاس‌های متعددی است که برای اهداف آموزشی طراحی شده است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.