آمادگی موسسه رازی برای حمایت از بخش خصوصی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، غلامرضا شکری در خصوص فعالیت‌های مؤسسه رازی برای همکاری با بخش خصوصی گفت: مؤسسه رازی در عمل به تکالیف خود برای کمک به توسعه صنعت واکسن‌سازی در بخش غیردولتی، از طریق فراخوان از شرکت‌های خصوصی برای ورود به این بخش دعوت کرده و در چند مورد به توافق و امضای قرارداد رسیده است.

شکری ادامه داد: گرچه این مؤسسه از سال ۹۳ همکاری خود را با بخش خصوصی برای تولید واکسن دامی تب برفکی که جزو استراتژیک‌ترین واکسن‌های کشور است، آغاز کرد و با همکاری هم این واکسن را تولید کردند.

 قائم مقام رئیس مؤسسه رازی با بیان اینکه مؤسسه رازی بارها آمادگی خود را برای همکاری با بخش غیردولتی اعلام کرده است، یادآور شد: چون ورود بخش خصوصی به حوزه واکسن اتفاقی تازه است و کشورمان تجربه‌ای در این زمینه ندارد، باید با رعایت قوانین و موازین و نظارت سازمان‌های نظارتی بستر مناسب برای اجرای صحیح این هدف را فراهم آوریم.

وی افزود: در حوزه تجاری‌سازی و فناوری، همکاری با بخش خصوصی به منظور ثبت محصولات این مؤسسه در کشورهای منطقه و اطراف از دیگر اقدامات مؤسسه رازی برای حمایت از بخش خصوصی است، بسیاری از کشورهای اطراف خواستار واکسن‌ها و سرم‌های درمانی مؤسسه هستند و ما برای ثبت محصولات‌مان در این کشورها، از ظرفیت بخش خصوصی کمک گرفته‌ایم.

به گزارش ایسنا شکری در پایان گفت: نقش تاریخی مؤسسه رازی در تولید فرآورده‌های بیولوژیک، تحقیقات مرتبط با تولید و تشخیص بیماری‌های مختلف، این مؤسسه را به عنوان مجموعه‌ای ارزشمند در منطقه معرفی کرده و می‌توان با استفاده از این ظرفیت در صادرات و ارزآوری برای کشور بهره برد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.