بیماری‌های ناشی از سوءتغذیه در کمین خوزستانی‌ها
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، ایرج نظری در جلسه شورای سلامت خوزستان با اشاره به وقوع سیلاب در برخی مناطق خوزستان گفت: در برخی مناطق مشکل آب آشامیدنی وجود دارد و در این مناطق باید آب‌رسانی ادامه یابد تا مانع ایجاد هر گونه بیماری ناشی از آلودگی آب شویم.

نظری به پیش‌رو بودن مسافرت‌های راهیان نور و ورود مسافران نوروزی اشاره کرد و افزود: این رفت و آمدها کار نظارت و کنترل دانشگاه علوم پزشکی اهواز و برخی سازمان‌های ذی‌ربط را بیشتر می‌کند که باید در این زمینه برنامه‌ریزی لازم انجام شود.

وی ادامه داد: خوزستان جزو استان‌های ناامن غذایی است و در مجموع وضعیت تغذیه خوزستان بسیار نامناسب است. سال گذشته در جلسه‌ای موضوع بررسی و مشخص شد که مردم شهرستان کارون، منطقه کوت عبدالله و چند منطقه دیگر که مجاور اهواز هستند از نظر تغذیه‌ای وضعیت مناسبی ندارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: در خوزستان در خصوص افزایش وزن و همچنین در نوع تغذیه و ریزمغذی‌هایی که باید در هر غذا وجود داشته باشند، مشکل داریم. بنابراین مردم ما به شدت مستعد بیماری‌های ناشی از سوءتغذیه هستند. همیشه تصور می‌شود کسانی که سوءتغذیه دارند لاغر هستند در صورتی که اینگونه نیست.

به گزارش ایسنا نظری اضافه کرد: برخی مواقع مصرف بیش از اندازه برخی مواد غذایی نیز نوعی سوءتغذیه محسوب می‌شود. برای سلامت در امنیت غذایی مشکل وجود دارد که باید همه کسانی که در این زمینه کار می‌کنند پای کار بیایند. در گذشته تصمیماتی در این راستا اتخاذ شد اما به خوبی کار نشد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.