علائم هشدار دهنده سرطان کولون را بشناسید
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، لیلا صادقی در حاشیه سومین کنگره بین‌المللی پزشکی شخصی، اظهار داشت: امروزه پزشکی شخصی به حوزه‌های مختلف تشخیصی و درمانی راه یافته که یکی از موارد آن در حیطه سرطان است که البته سرطان‌های شایع در این زمینه بیشتر مورد بحث قرار گرفته است. 

صادقی ادامه داد: پزشکی شخصی شاخه‌ای از درمان سرطان بشمار می‌رود و در کشور ما تلاش‌های زیادی صورت گرفته که درمان‌های اختصاصی‌تری برای این بیماران ارائه شود تا علاوه بر منفعت بیشتر بیمار هزینه‌های درمانی کمتر و اثربخشی بیشتر را نیز شاهد باشیم. 

وی ابراز امیدواری کرد که با اقدامات بیشتر توسط پزشکی شخصی در درمان سرطان موفقیت‌های زیادی حاصل شود، گفت: استفاده از این روش درمانی عوارض بسیار کمی دارد و می‌توان در ایران از این روش‌ها بهره‌مند شد. 

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: امروزه سرطان کولون یکی از شایع‌ترین سر طان‌ها در دنیا به شمار می‌رود و چهارمین سرطان شایع است که متاسفانه آمار آن نسبت به گذشته در کشور ما نیز بیشتر شده است. 

صادقی تصریح کرد: بخشی از افراد به صورت ارثی مبتلا به این بیماری می‌شوند و وراثت می‌تواند نقش 10 تا 15 درصدی در این زمینه ایفا کند. به عبارتی حدود 15 درصد افرادی که مبتلا به سرطان کولون شوند سابقه ژنتیکی و خانوادگی را در ابتلا به این بیماری دارند. 

این انکولوژیست با اشاره به علائم هشدار دهنده سرطانکولون گفت: مشاهده خون در مدفوع، کاهش وزن ناگهانی، تغییر اجابت مزاج، دردهای شکمی و کاهش قطر مدفوع از نشانه‌های این سرطان به شمار می‌رود که با غربالگری و تشخیص به موقع می‌توان از ابتلا به آن جلوگیری کرد. 

به گزارش فارس وی در پایان خاطرنشان کرد: انجام غربالگری از 50 سالگی به بعد باید جدی گرفته شود که این مساله در افراد دارای سابقه فامیلی و خانوادگی سرطان باید با حساسیت بیشتری پیگیری و زودتر انجام گیرد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.