۲ رویکرد مهم وزارت بهداشت در حوزه بیماران خاص
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، جمشید کرمانچی گفت: در خدمت‌رسانی به بیماران خاص و صعب‌العلاج سه بُعد  حائز اهمیت است که شامل دسترسی به خدمت، حمایت مالی و کیفیت خدمات می‌شود.

کرمانچی ادامه داد: در حوزه بیماران خاص و صعب‌العلاج، ۲ رویکرد مهم داریم، رویکرد نخست ما این است که خدمات به بیماران خاص و صعب‌العلاج  را در مراکز جامع بیماران خاص ارائه کنییم و رویکرد دوم این است که درمان تزریقی در بیماران خاص و صعب‌العلاج را به سمت خوراکی ببریم، البته ما در این رویکرد با ایده‌آل‌های دنیا فاصله داریم، در واقع کیفیت، عدم مصرف صحیح و باور‌های گروه‌های تخصصی و بیماران موجب شده است تا نتوانیم این موضوع را در کشور نهادینه کنیم.

وی افزود: اتفاق مهم در حوزه بیماران خاص و صعب العلاج این است که بتوانیم داروی مورد نیاز این بیماران را در کشور تولید کنیم تا در تحریم‌ها دچار مشکل نشویم و خوشبختانه صنعت داروسازی به تولید داروی بیماران خاص و صعب‌العلاج ورود کرده است.

قائم مقام معاون درمان وزارت بهداشت گفت: البته باید توجه داشت که تا پیش از این کمتر داروی خوراکی با هزینه مناسب و کیفیت بالا در دسترس بیماران خاص و صعب‌العلاج بود، اما خوشبختانه صنعت داروسازی گام‌هایی را در این حوزه برداشته و دارو‌های با کیفیتی برای درمان بیماران خاص و صعب‌العلاج وارد بازار شده است.

کرمانچی با اشاره به افتتاح ۸۳ مرکز جامع بیماران خاص در سراسر کشور گفت: بیماران با مراجعه به مراکز جامع بیماران خاص علاوه بر مشاوره خدمات توانبخشی و دندانپزشکی دریافت می‌کنند، همچنین داروی مورد نیاز بیماران در این مراکز داده می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان وی با اشاره به حمایت مالی از بیماران خاص و صعب‌العلاج گفت: وزارت بهداشت تلاش می‌کند تا سهم پرداختی بیماران به حداقل برسد و در این راستا خدمات در مراکز جامع بیماران خاص رایگان ارائه می‌شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.