اخذ مجوز پیوست پدافند غیرعامل توسط ۳۵ بیمارستان
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، نفیسه میرکتولی گفت: بر اساس کمیسیون ماده ۲۳ هرکدام از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی که از دولت بابت ساخت طرح‌های عمرانی بودجه‌ای می‌گیرند، باید  پیوست پدافند غیرعامل را داشته باشند.

میرکتولی ادامه داد: باید این نگرش در هنگام ساخت طرح‌های عمرانی و بیمارستان‌ها ایجاد شود تا در کلیه مراحل ساخت این مراکز درمانی متناسب با تهدیدات و حملات منطقه‌ای ساخته شود.

وی افزود: بر اساس کمیسیون ماده ۲۳ کارهای عمرانی باید پیوست پدافند غیرعامل برای مقابله با انواع تهیدات زیستی و منطقه‌ای مانند حملات شیمیایی و غیره را داشته باشد؛ برای ساخت مراکز درمانی مختلف باید  اتاق‌های مقابله با این تهدیدات ساخته شود.

معاون پدافند غیرعامل وزارت بهداشت گفت: به طور مثال اگر بیمارستان یا مراکز درمانی در منطقه‌ای در حال ساخت است که حملات شیمیایی یا زلزله آن محل را تهدید می‌کند باید امکانات لازم در هنگام ساخت آن بیمارستان و مراکز درمانی برای مقابله با این گونه حملات و تهدیدات ساخته شود تا از ظرفیت‌های لازم برای حفظ و ارتقای سلامتی مردم آن منطقه به طور کامل استفاده شود.

میرکتولی اضافه کرد: ما در وزارت بهداشت این پیوست‌ها را برای مراکز درمانی در حال ساخت بررسی و به سازمان پدافند غیرعامل ارسال می‌کنیم که پس از تایید به دفتر ریاست جمهوری از طرف سازمان پدافند غیرعامل ارسال می‌شود.

وی تاکید کرد: اگر بیمارستان یا مراکز درمانی در منطقه‌ای است که مشکلات سوختگی و مسمومیت‌های شیمیایی مردم آن مکان را تهدید می‌کند باید آن مکان اتاق‌های ایزوله مختلفی داشته باشد یا یک سری از بخش‌های جداگانه در جهت مقابله با آلودگی و یا عفونت‌های مختلف در هنگام ساخت آن بیمارستان تعبیه شود تا با ظرفیت‌های موجود بتواند پاسخ مناسبی به تهدیدات بدهد و مشکلی در زمینه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به وجود نیاید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان معاون پدافند غیرعامل وزارت بهداشت در پایان گفت: در حال حاضر با توجه به پیوست پدافند غیرعامل، ۳۵ بیمارستانی که دارای تعرفه دولتی بوده و از دولت بودجه گرفته‌اند، مجوز ساخت را دریافت کردند و ۱۱ پروژه دیگر به وسیله پدافند غیرعامل وزات بهداشت در دست بررسی است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.