تفاوتی بین دارو و تجهیزات پزشکی نیست
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، صبح امروز مراسم تکریم و معارفه مدیرکل تجهیزات پزشکی وزرات بهداشت در اداره کل تجهیزات پزشکی با حضور مهدی پیرصالحی، معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو، رضا مسائلی، مدیر کل سابق تجهیزات پزشکی و مهندس حسین صفوی، مدیر کل جدید تجهیزات پزشکی برگزار شد.

پیر صالحی گفت: با مدیریت دکتر مسائلی در شرایط سخت تحریم، وضعیت تجهیزات پزشکی بحرانی نشد، اما ادامه کار سخت‌تر خواهد بود.

رئیس سازمان غذا و دارو در خصوص علت جایگزینی مدیر کل تجهیزات پزشکی اعلام کرد: تفاوتی بین دارو و تجهیزات پزشکی نیست و هر دو برای بیمارستان‌های ما مهم هستند، اما مجموعه غذا و دارو باید منسجم تر عمل کند؛ در همین راستا برای مدیریت بهتر و هماهنگی بین نهاد‌های بیرونی خواستار فعالیت اداره کل تجهیزات پزشکی به طور منسجم در دل سازمان غذا و دارو شدیم.

وی افزود: هیچ کم و کاستی در بحث تجهیزات پزشکی وجود نداشته است، امیدواریم مهندس صفوی با استفاده از تجربیات خود بتواند به طور منسجم این اداره را مدیریت کنند.

در ادامه این مراسم رضا مسائلی در خصوص مهمترین اقدامات اداره کل تجهیزات پزشکی در دوره وی، توضیح داد: پایه‌ها و زیرساخت‌های بسیار خوبی در اداره کل تجهیزات پزشکی به وجود آمده است و برند آیمد که در حال حذف شدن بود، مجددا احیا شد، همچنین کمیته تخصیص ارز، گروه نظارت بر تامین و توزیع و گروه امور گمرک و بانکی تشکیل و سامانه توزیع راه اندازی شد. به طور کل در حال حاضر زیرساخت‌های قابل اتکایی وجود دارد.

مسائلی افزود: حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان تجهیزات پزشکی در مراکز بهداشتی درمانی و هزار تولید کننده تجهیزات پزشکی و ۲۲۰۰ واردکننده تجهیزات پزشکی وجود دارد، همچنین حدود ۲/۵ میلیارد دلار بازار سالانه تجهیزات پزشکی است که این امر گستره وسیعی از مدیریت را طلب می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان در ادامه این مراسم صفوی تاکید کرد: تامین کالا از طریق کمک گرفتن از تولیدات داخلی و اگر لازم باشد از طریق واردات، مهمترین اولویت ما خواهد بود، همانطور که تا کنون تجهیزات پزشکی کشور به خوبی تامین شده است، این روند انشاالله ادامه پیدا خواهد کرد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.