ساخت پروتز آناتومیک سر رادیوس
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، میر رضا کچویی در این خصوص گفت: شکستگی‌های سر استخوان رادیوس، اغلب نیاز به بازسازی این قسمت و جایگزینی با پروتز است تا پایداری آرنج به دست بیاید. در غیر این صورت کماکان مشکل بیمار در چرخش ساعد باقی می‌ماند.

کچویی ادامه داد: به دلیل وجود تحریم‌ها و قیمت بالای پروتزهای متال، این محصول در کشور وجود نداشت، پس از مطالعه مقالات زیاد در این رابطه، به این نتیجه رسیدیم که از تلفیق مهندسی بازسازی سه بعدی و سی تی اسکن در بالین می‌توان سر استخوان رادیوس را بازسازی کرد و پروتز شخصی سازی شده که حتی دقت بالاتری از پروتزهای متال در بازار دارد، تولید کرد که کاملاً با شکل و آناتومی استخوان اصلی نیز همخوانی داشته باشد.

وی افزود: در این طرح با کمک تیم مهندسی، قطعات لازم تهیه و استریل شد و با کمک امکانات موجود شامل سیمان ارتوپدی، این پروتز تهیه شد و تکنیک عمل معرفی شد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص مراحل طراحی و ساخت این محصول اظهار کرد: کیفیت محصولات تولید داخل مشابه نمونه خارجی بوده، همچنین پس از استفاده، بیماران به صورت مداوم تحت بررسی و ویزیت قرار می‌گیرند.

کچویی اضافه کرد: استان خراسان رضوی قابلیت بی‌نیاز کردن کشور از وارد کردن پروتز آناتومیک سر رادیوس را دارا است.

به گزارش ایسنا طراحی و ساخت پروتز آناتومیک سر رادیوس با تلاش و همت اعضای هیأت علمی و گروه جراحی ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی مشهد  دکتر امیر رضا کچویی، دکتر ابراهیم زاده و با همکاری مهندس اشکان صدیق با موفقیت انجام شده است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.