ایران به دانش ساخت اولتراسانتریفیوژ دارویی دست یافت
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، علی اسحاقی درباره دستگاه هایتک دارویی جدید این موسسه اظهار کرد: این دستگاه جدید با همکاری مشترک موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی و یک شرکت دانش بنیان ساخته شده است، این دستگاه با نام اولتراسانتریفیوژ دارویی قابلیت ۶۰ هزار دور در دقیقه را دارد.

اسحاقی ادامه داد: همزمان با برگزاری آیین گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از دستگاه اولتراسانتریفیوژ دارویی ۶۰ هزار دور در دقیقه رونمایی کرد که برای نخستین بار در کشور ساخته شده است و حاصل همکاری چند ساله موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی و یک شرکت دانش بنیان است.

وی افزود: همواره موسسه رازی یاور و پشتیبان ساخت این دستگاه بود اما بسیاری از اهالی فن و کارشناسان، این موفقیت را پیش بینی نمی‌کردند؛ آن‌ها معتقد بودند زیرساخت های تولید این دستگاه در کشور موجود نیست و کم‌تر از ۱۰ درصد احتمال تولید این دستگاه را می‌دادند؛ با این حال ناامید نشدیم و امروز به تکنولوژی ساخت آن دست یافته‌ایم. پیش از این فقط کشورهای آمریکا و ژاپن توانایی ساخت این دستگاه را داشتند و اکنون ما  قادر هستیم این دستگاه را بسازیم.

رئیس مرکز رشد موسسه رازی گفت: مسئولان موسسه رازی همواره پشتیبان جوانان کشور بودند و این حمایت‌ها  موجب شد در کنار کشورهای قدرتمند سازنده این محصول مهم قرار بگیریم؛ این محصول دانش بنیان  پس از چهار سال کار تحقیقاتی و انجام تست‌های عملکردی و در راستای سیاست‌های کلان دولت در حمایت از تولید داخلی و شرکت‌های دانش بنیان ساخته شد.

اسحاقی تشریح کرد: اولتراسانتریفیوژها دستگاه‌هایی هستند که در صنعت غذا و دارو، کاربرد دارند اما کاربرد عمده و اصلی آن‌ها در بخش تحقیقات، صنایع نفت، گاز و پتروشیمی است؛ همچنین از این دستگاه برای تفکیک ذرات با چگالی‌های مختلف استفاده می‌کنند؛ نمونه‌های مختلفی از این دستگاه در جهان ساخته می‌شود اما کشورهای ایران، ژاپن و آمریکا قابلیت ساخت نمونه های دارای ویژگی ۶۰ هزار دور در دقیقه را دارند.

وی اضافه کرد: این موفقیت به ما ثابت کرد با کار جمعی، پشتکار و تلاش و جدی گرفتن افکار و استعدادهای جوانان برومند کشورمان، هر امری شدنی و قابل پیشرفت است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان رئیس مرکز رشد موسسه رازی در پایان گفت: به ورود شرکت‌های توانمند و علاقه مند خصوصی برای ورود به صنعت واکسن امیدوار هستیم تا این مجموعه قدیمی و ارزشمند با صلابت‌تر از گذشته ایفاگر نقش تاریخی خود در سطوح بهداشت و سلامت کشور باشد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.