بخشی از مطالبات شرکت‌های تجهیزات پزشکی پرداخت شده است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، حسین صفوی در حاشیه همایش تجلیل از برگزیدگان صنعت تجهیزات پزشکی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم حوزه تجهیزات پزشکی پرداخت مطالبات‌ شرکت‌هاست؛ وزیر بهداشت در جلسه‌ای که چند روز پیش دستور پیگیری این موضوع را دادند و اتفاقی که افتاده این است که از محل ۵۰۰ میلیون دلار شرکت‌های تجهیزات پزشکی و دارویی اختصاص داده شده بخشی به صورت اوراق شرکت ها تحویل داده شده است.

صفوی ادامه داد: در حال حاضر وضعیت پرداخت نسبت به ماه‌های گذشته از وضعیت خوبی برخوردار بوده و بخشی از مطالبات شرکت‌ها پرداخت شده است و پیگیر این هستیم که مابقی مطالبات نیز به صورت نقدی پرداخت شود.

مدیرکل اداره تجهیزات سازمان غذا و دارو گفت: در حوزه تجهیزات پزشکی حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان تجهیزات سرمایه‌ای داریم. شرکت‌های بسیاری در زمینه تامین تجهیزات پزشکی در کشور فعالیت می‌کنند و خدمات پس از فروش را ارائه می‌دهند. این شرکت‌ها در اقصی نقاط کشور فعالیت می‌کنن و برای ارائه دادن سرویس با توجه به وضعیت راهها و پروازها، شغل پر ریسکی دارند؛ علاوه بر آن ماهیت این شغل به دلیل اینکه با مواد و اشعه سر و کار دارد خطراتی را دارد؛ لذا در راستای توجه ویژه به این موضوع این همایش برگزار شد، مخاطبین این همایش اغلب دانشجویان هستند و و با موضوعاتی نظیر فروش و تولید در این حوزه آشنا می‌شوند.

وی افزود: اداره تجهیزات پزشکی هیچ زمان مستقل نشده و ما نمی‌توانیم بگوییم که مدیریت آن مستقل شده که از مجموعه جدا برخوردار باشد و بودجه مجزایی را دریافت کند، در کل تجهیزات پزشکی تغییری نکرده و از لحاظ ساختاری دوره قبل از زیر نظر سازمان غذا و دارو اداره می‌شده است و اکنون نیز زیر نظر این سازمان مدیریت خواهد شد. موضوعات تجهیزات پزشکی آنقدر اهمیت دارد که در جلسات منظم مشکلات این حوزه بررسی و به اطلاع رئیس سازمان غذا و داروی وزیر بهداشت می‌رسد.

صفوی اضافه کرد: وظیفه اداره کل تجهیزات پزشکی مدیریت کیفیت تجهیزات پزشکی و تامین آن است؛ همچنین در زمینه کنترل قیمت‌گذاری و توزیع آن نقش ایفا می‌کند وظیفه رگولاتوری داریم و باید بیش از پیش با کمک گرفتن از بخش خصوصی به فکر تامین تجهیزات پزشکی باشیم.

مدیرکل اداره تجهیزات سازمان غذا و دارو در خصوص قیمت گذاری تجهیزات پزشکی، گفت: بهترین روش قیمت گذاری در کشور این گونه است که به صورت رقابتی بازار قیمت‌ها را تعیین کند. تجربیات سالهای گذشته این موضوع نشان می‌دهد که بازار رقابتی نتوانست نیازمندیهای مراکز درمانی استفاده کننده‌های نهایی که همان بیماران هستند را تامین کند؛ لذا شاهد افزایش قیمت‌های غیرطبیعی بودیم که با شروع طرح تحول سلامت دولت اختیاراتی را در حوزه قیمت گذاری تجهیزات پزشکی به وزارت بهداشت داد،

وی تصریح کرد: اداره کل تجهیزات پزشکی با ساختاری که دارد و کمیسیون قیمت‌گذاری با توجه به رعایت سایر قوانین این حوزه  به کارشناسی پرداخته و قیمت گذاری می‌کند، در حوزه‌هایی که نیاز به قیمت‌گذاری نیست، مداخله نکرده‌ایم و ۲۶۰ هزار قلم کد «آی ال سی» دارند که از این تعداد برای  ۲۰هزار قلم قیمت تعیین شده است.

صفوی ادامه داد: در دوره قبل آغاز تحریمها ما به برجام امیدوار بودیم و به این وسیله بسیاری از شرکت‌های خارجی در ایران حضور یافتند اما با روی کار آمدن رئیس جمهور جدید آمریکا تحریم‌های جدیدی وصل شد و کار را برای ما سخت تر کرده است.

به گزارش فارس مدیرکل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو در پایان گفت: سیاست وزارت بهداشت در حوزه هیأت امنای ارزی کاملاً شفاف است و تکیه ما حمایت از بخش خصوصی است و هیات امنای ارزی باید به وظایف قانونی خود عمل کند و در بخش خصوصی مداخله صورت نگیرد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.