جامعه‌محور کردن معاونت‌های وزارت بهداشت باعث تحول در حوزه سلامت می شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، محمدجواد جمالی نوبندگانی در مورد اظهارنظر وزیر بهداشت مبنی بر اینکه اعتقادی به معاونت جداگانه اجتماعی ندارد و معتقد است همه معاونت‌های وزارت بهداشت باید جامعه محور حرکت کنند، گفت: بنده در این مورد با وزیر بهداشت موافق هستم، ضمن اینکه این معاونت پیش از این هم وجود نداشت، بنابراین در شرایط کنونی نیز می‌توان اقدامات سلامت محوری خارج از این معاونت در حوزه‌های اجتماعی انجام داد.

وی افزود: شاید در این رابطه استفاده از ظرفیت خیرین سلامت مطرح باشد که بتوان این موضوع را در دفتر وزیر یا دفاتر روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی هدایت کرد که از این طریق بدنه وزارتخانه هم کوچکتر و چابکتر شود.

جمالی نوبندگانی در واکنش به بخشی از اظهارات وزیر بهداشت مبنی بر اینکه آموزش‌ها باید از بیمارستان محور به جامعه محور تغییر کند، یادآورشد: یکی از مشکلات کنونی حوزه بهداشت و درمان این است که بجای پیشگیری، آموزش و بهداشت بیشتر به سمت درمان حرکت می‌کنیم، اما اگر بخواهیم در حوزه ارائه خدمات بهداشتی به خوبی عمل کنیم باید ابتدا آموزش مطلوبی داشته باشیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: در شرایط کنونی وضعیت مناسب از نظر عموم این است که فقط مراکز درمانی یا ام آرآی یا سی تی اسکن ایجاد شود و هیچ وقت به دنبال ارتقای بهداشت عمومی نیستیم که رفع این مشکل نیز نیازمند فرهنگسازی است.

وی تصریح کرد: ما به دلیل بی‌توجهی به بهداشت عمومی هزینه‌های بسیار زیاد اجتماعی، اقتصادی و درمانی پرداخت کرده که اتفاق بسیار بدی است و بیشتر به ارتقای حوزه درمان توجه می‌کنیم، چراکه در روند ارائه خدمات درمانی می‌توان اقدامات پوپولیستی انجام داد، اما تحقق این امر کمتر در حوزه بهداشت امکانپذیر است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت جمالی نوبندگانی در پایان گفت: با توجه به شناختی که از دکتر نمکی دارم، مطمئن هستم که بعد از این اتفاقات موثری در جهت ارتقای حوزه بهداشت کشور خواهد افتاد، کما اینکه در یک برهه‌ای از زمان خانه‌های اقماری بهداشتی را ایجاد کرد که بسیار موثر بود.این نماینده مردم در مجلس دهم، تاکید کرد: امیدوارم وزیر بهداشت با استفاده از جایگاهی که دارد بتواند از طریق روسای دانشگاه‌ها که اغلب درمان محور هستند، زمینه‌ای را فراهم کند که در حوزه بهداشت فعالتر عمل کنند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.