۸.۴ درصد از کل درآمد ناخالص ملی کشور در حوزه سلامت هزینه می‌شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت در مراسم تودیع و معارفه معاون توسعه و سرپرست معاونت برنامه‌ریزی راهبردی که در وزارت بهداشت گفت:در سال ۹۵، ۸۲۳ میلیون بار مواجهه در حوزه سلامت داشتیم که روزانه ٢.۵ میلیون بار مواجه محسوب می‌شود و تکریم ارباب رجوع از وظایف اصلی ماست.

حریرچی ادامه داد: ۸.۴ درصد از کل درآمد ناخالص ملی کشور در حوزه سلامت هزینه می‌شود، در واقع از هر ۱۲.۵ تومان، یک تومان در حوزه سلامت هزینه می‌شود.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: ما حدود ۵ سال‌پیش حرفی از فردی با تخصص مدیریت مالی در‌ وزارت بهداشت زدیم، اما آن زمان این کار گناه بزرگی بود و مانع تلقی می‌شد، اکنون این مانع با تدبیر دکتر نمکی برداشته شده است و امسال شاهد پیشرفت این حوزه هستیم. رئیس سازمان امور مالیاتی کشور افزون بر تایید وزیر اقتصاد باید به تایید هیئت دولت برسد و این نشان از شایستگی‌های فرد منصوب در این حوزه است.

به گزارش فارس سید علی صدرالسادات‌ در مراسم تکریم و معارفه معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، به ارائه گزارش عملکرد معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت پرداخت و افزود: در حوزه عمرانی در چند سال اخیر اتفاقات خوبی افتاد. دولت کمک‌های خوبی به وزارت بهداشت ‏انجام داد و  توانستیم ۳۰ ‏هزار تخت جدید در حوزه درمان ایجاد کنیم که ۲ هزار و ۴۷۰ مورد بیمارستانی و ۲ هزار و ۴۸۶ مورد ‏تخت ویژه است. همچنین، بیش از ۳ ‏میلیون و ۷۰۰ هزار مترمکعب هتلینگ نیز انجام شده است.‏

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.