متولی تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، وزارت بهداشت است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، منوچهر جمالی سوسفی درباره اجرایی نشدن تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، گفت: در کارهای تیمی، تمامی عوامل دخیل از جمله پزشک، پرستار، بهیار، کمک بهیار و افرادی که در فرآیند درمانی در بیمارستان‌ها تلاش می‌کنند باید مورد توجه قرار گیرند، توزیع عادلانه امکانات و اعتبارات برای پرستاران یکی از ضروری‌ترین موضوعاتی است که برای بهبود عملکرد باید مورد توجه قرار گیرد.متولی تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، وزارت بهداشت است و مجلس مخالف این تعرفه‌گذاری نیست.

وی با انتقاد از اضافه‌کاری اجباری پرستاران، ادامه داد: دلایل متعددی از جمله بازنشستگی پرستاران، کمبود نیروی انسانی در این حوزه، عدم استخدام کافی، افزایش تخت‌ها و فضاهای بیمارستانی، شیفت‌های اجباری باعث اضافه‌کاری اجباری این قشر زحمت‌کش شده است؛ این رویه مشکلات بسیاری مانند مانند فرسودگی پرستاران، بیماری‌های جسمی، روحی و مشکلات مفاصل و ... برای آنها ایجاد کرده است.

جمالی سوسفی ادامه داد: اگرچه مجلس، کمیسیون و وزارت بهداشت همیشه به دنبال کاهش فشار کار پرستاران و افزایش دریافتی‌ها آنها و اجرای تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری هستند اما باید جدی‌تر وارد عمل شده و به خواسته‌های آنها جامعه عمل بپوشانیم؛ علی‌رغم تمام تلاش‌های صورت گرفته در برخی موارد به دلیل محدودیت‌ها نمی‌توان آن‌گونه که باید به این قشر زحمت‌کش رسیدگی کرد.عدم دریافت مجوز جذب پرستار باعث فشار کار و شیفت‌های اضافی برای پرستاران شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: از آنجایی که دولت مجوز استخدام پرستار مورد نیاز حوزه درمانی را صادر نمی‌کند در نتیجه بیمارستان‌ها همواره با مشکل کمبود نیروی انسانی مواجه هستند و روز به روز بر فشار کاری و شیفت‌های اجباری آنها افزوده می‌شود اگرچه وزیر بهداشت و درمان قبلی نیز تلاش‌هایی برای تحقق این مهم انجام داد اما موفقیت‌های چشم‌گیری به دست نیامد.

وی افزود: امیدوارم با حضور نمکی وزیر بهداشت، تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری اجرایی شود و دریافتی پرستاران و سایر افراد شاغل در بیمارستان‌ها همانند سایر اعضای تیم پزشکی شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت این عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مورد اینکه دبیرکل خانه پرستاری از پاسکاری وزارت بهداشت، مجلس و سازمان برنامه و بودجه گلایه داشته که قانون تعرفه‌گذاری انجام نمی‌شود، تصریح کرد: در واقع متولی تعرفه‌گذاری پرستاری وزارت بهداشت است. مجلس مخالف تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری نیست و امیدوارم که با حضور نمکی به عنوان وزیر دلسوز، کاربلد و فردی که اقتصاد سلامت را بلد است، این مشکلات حل شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.