نیازی به تشکیل شرکت‌های وابسته به وزارت بهداشت نبود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، حیدرعلی عابدی در خصوص اقدام اخیر وزیر بهداشت در زمینه کاهش معاونت‌های وزارت بهداشت با هدف چابک سازی سیستم اظهار داشت: برای اجرای بهتر تصمیم‌گیری در حوزه سلامت بهتر است معاونت سلامت از وزارت بهداشت تشکیل شده و معاونت درمان اجتماعی و بهداشت زیر نظر این مجموعه مدیریت شود.

عابدی ادامه داد: تا زمانی که معاونت بهداشت و درمان با یکدیگر یکسان نشوند طرح نظام ارجاع به صورت کامل شکل نخواهد گرفت و شاهد بودیم که نه تنها این موضوع محقق نشد بلکه معاونت اجتماعی در کنار این دو معاونت دیگر تشکیل شد و یکسری وظایف معاونت‌های بهداشت و درمان را انجام می‌داد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: وظیفه اصلی معاونت بهداشت و درمان حفظ سلامت مردم است به طوری که سازمان جهانی بهداشت در تعریف سلامت به ابعاد روانی، جسمی و اجتماعی تاکید کرده است.

وی افزود: معاونت درمان باید علاوه بر رسیدگی به امور اجتماعی موضوع پیشگیری از بیماری‌ها را مدنظر قرار داشته باشد و نمی‌توان موضوع پیشگیری را تنها به معاونت بهداشت محول کرد.

عابدی تصریح کرد: در حال حاضر معاونت آموزش تمام امور مربوط به آموزش پیشگیری، درمان و تحصیل را بر عهده دارد و به صورت یکپارچه این اقدامات را انجام می‌دهد لذا معتقدم تشکیل معاونت سلامت می‌تواند تصمیم‌گیری‌ها را تسهیل کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: در زمینه کوچک سازی سیستم قوانین متعددی در خصوص خرید خدمت و استفاده از بخش خصوصی وجود دارد. در همین راستا وزارت بهداشت نیز وظیفه‌هایی را به بخش خصوصی واگذار کرد و از آنجا که این شرکت‌های خدماتی عملکرد موفقی نداشتند این وزارتخانه تصمیم گرفت شرکت‌هایی را زیر نظر هیأت امنای صرفه‌جویی ارزی تشکیل دهد.

به گزارش فارس وی در پایان اضافه کرد: بهتر بود برای شرکت‌های خصوصی شرایط و قوانینی تدوین می‌شد تا آنها بهتر به وظایف خود عمل کنند و نیازی به تشکیل شرکت‌های وابسته به وزارت بهداشت نبود. به دلیل اینکه این شرکت‌ها به دلیل وابستگی که به دولت دارند انضباط هزینه‌ای را رعایت نخواهند کرد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.