تزریق یارانه برای کالاهای پزشکی و بهداشتی کودکان باید در اولویت قرار بگیرد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، اصغر سلیمی درباره وضعیت نرخ کالاهای اساسی مورد نیاز کودکان، گفت: یکی از دلایل کمبود و گرانی برخی از اقلام شیر خشک، وارداتی بودن بخشی از مواد اولیه شیرخشک است بنابراین دولت می بایست خودکفایی در  تولید مواد اولیه شیرخشک و کالاهای بهداشتی و پزشکی مورد نیاز کودکان را مدنظر قرار دهد.

وی افزود: تامین مواد اولیه شیر خشک با عنایت به تحریم های بانکی کار دشواری است و  نمی توان  مسئله مذکور را کتمان کرد. بنابراین بهترین راهکار این است که کارخانجات داخلی در حوزه تولید شیرخشک در چرخه تولید داخلی فعال شود تا بتوان در  تولید شیر خشک در کشور  به خودکفایی نایل شویم.

سلیمی ادامه داد: خدمات بهداشتی و درمانی در حوزه کودکان باید به نحو مطلوب فراگیر شود تا بتوان سرانه سلامت جامعه را درآینده به نحو شایانی ارتقا بخشید. بنابراین الزامی است که دولت برای ثبات و تنظیم نرخ کالاهای اساسی کودکان، یارانه و تسهیلات مناسبی برای مصرف کننده و تولید کننده در نظر بگیرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه تزریق یارانه برای کالاهای پزشکی و بهداشتی کودکان در اولویت قرار بگیرد یادآور شد:گرانی کالاهای مورد نیاز کودکان توجیه منطقی ندارد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.