پوشش بیمه ای در زنان بیشتر از مردان است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، علیرضا رییسی در همایش سلامت مردان گفت: در نظام سلامت از نظر زیرساخت و طراحی دست پری داریم و طراحی نظام شبکه قدرت زیادی به ما داد تا بتوانیم همه گروه‌های سنی را حمایت کنیم.

رئیسی ادامه داد: در حوزه سلامت بنابه دلایلی که صحبت شد آقایان کمتر به مراکز بهداشت مراجعه می‌کنند و خانم‌ها مشارکت بیشتری دارند.

وی افزود: در سال ۲۰۰۷ در دفتر جمعیت سلامت خانواده برای گروه‌های سنی مختلف برنامه خاصی تدارک دیده شد به ویژه در سنین سی تا ۵۹ سال که روی سلامت مردان تمرکز دارد، از سال ۸۴ به طور ویژه به بحث سلامت مردان توجه کردیم.

معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: سطح سواد در کل کشور بین آقایان و خانم‌ها حدود هشت کلاس سواد است، در آقایان حدود ۹ کلاس سواد و خانم‌ها حدود ۷.۸ دهم است.

رئیسی اضافه کرد: بیش از ۹۳ درصد خانم‌ها در سطح کشور بیمه هستند و این رقم در آقایان به ۹۱ درصد می‌رسد، در بیمه مکمل نیز به همین صورت است.

معاون وزیر بهداشت افزود: چاقی شکمی در آقایان بیشتر از بانوان است، سبک زندگی سالم و مصرف دخانیات نیز در خانم‌ها وضعیت بهتری دارد.

وی تصریح کرد: بیش از ۲۴ درصد آقایان اقدام به مصرف تنباکو می‌کنند، این رقم در خانم‌ها به ۴ درصد رسیده است، همچنین ۱۶ درصد مردان فست فود مصرف می‌کنند و ۱۴ درصد خانم‌ها روی به مصرف فست فود آورده‌اند.

به گزارش فارس رئیسی در پایان گفت: بیماری قلبی و عروقی در صدر علل مرگ و میر است، حوادث ترافیکی و سرطان‌ها از دیگر موارد مرگ و میر هستند، همچنین آمار خودکشی موفق در مردان بیشتر از زنان است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.