تهران بیشترین تعداد مبتلایان به MS را دارد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، جمشید کرمانچی در همایش سالانه مدیران عامل و مدیران ارشد انجمن ام اس کشور که در مشهد برگزار شد، با بیان اینکه تاکنون ۶۴ هزار بیمار مبتلا به «ام‌اس» در کشور شناسایی شده است و تهران بیشترین تعداد مبتلایان به این بیماری را دارد، افزود: پس از تهران بیشترین مبتلایان به «ام‌اس» در شهرهای کرج، تبریز و اصفهان قرار دارند.

کرمانچی از اجرای بسته خدمتی ویژه بیماران خاص و صعب ‌العلاج در ۲۰۰ بیمارستان و مرکز درمانی کشور خبر داد و تصریح کرد: در این بسته کمک به امر درمان بیماران ام اس نیز پیش بینی شده است.

وی افزود: در این چارچوب، تمام خدمات مورد نیاز تشخیصی، درمانی و مشاوره‌ ای برای بیماران خاص و صعب العلاج از جمله ام اس در مراکز جامع تخصصی ارائه می شود که از این طریق هزینه پرداختی بیماران نیز کاهش می‌یابد.

گفتنی است در ادامه محمدعلی صحراییان نایب ‌رئیس انجمن ام‌اس ایران نیز گفت: تعداد مبتلایان به بیماری ام‌اس در کشور رو به افزایش است و طی یک دهه گذشته تعداد این بیماران افزایش چند برابری داشته است.

صحرائیان گفت: مبتلایان به ام اس در کشور در یک دهه گذشته ۱۰ هزار نفر بوده است، در حال حاضر ۴۶ انجمن ام‌اس در کشور فعال است.

نایب ‌رئیس انجمن ام‌اس ایران ادامه داد: انجمن ام‌اس ایران با بیش از ۲۰ سال سابقه فعالیت، خانه امن بیماران ام‌اس بوده و تمامی انجمن‌ ها باید در مسیر افزایش آرامش و کاهش اضطراب بیماران و خانواده های آنان تلاش کنند.

به گزارش فارس وی در پایان از آغاز عملیات اجرایی بزرگترین مرکز درمانی ام‌اس شمال شرق کشور در مشهد با همکاری خیّران سلامت، خبر داد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.