لزوم توجه وزارت بهداشت به حفظ کرامت بیماران
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، مدیرعامل انجمن تالاسمی ایران در پاسخ به فیلم منتشر شده در فضای مجازی در خصوص برخورد نامناسب پزشک با بیمار مبتلا به تالاسمی پیامی صادر کرد:

متن این پیام به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
یامن اسمه دوا و ذکره شفا
وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

احتراماً به استحضار می رسانم امروز که جشن ورود به دهه 50 نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را می گیریم مفتخرم که عنوان نمایم بیماران تالاسمی نیز به برکت تلاش حوزه سلامت و اساتید زحمتکش درمان پا به نیمه میانسالی گذاشته اند و این امر حیاتی شیرینی جشن انقلاب رو دو چندان نموده است، اما متأسفانه از دیرباز تا کنون نامهربانی های فراوانی از سوی برخی افراد در مراکز درمانی در جای جای کشور خاطر هم میهنانم را مکدر کرده که اینکار دستآویزی برای تبلیغات علیه مردم مظلوم ایران شده است.

بنده حقیر به نیابت از جامعه 23 هزار نفری بیماران تالاسمی کشور ضمن اعتراض به اینگونه اقدامات تقاضای برخورد با مورد پیش آمده جدید در بخش تالاسمی بیمارستان بهرامی تهران درخصوص توهین و هتک حرمت و اقدام به درگیری فیزیکی با بیمار تالاسمی که در حال درمان از طریق دریافت فرآورده خونی بوده را دارم. همچنین وزارت بهداشت  لازم است برای پیشگیری از تکرار این موارد و حفظ کرامت بیماران اقدامات لازم را انجام دهد، چراکه جایگاه بیمار به فرموده رهبر عظیم الشان کشورم می بایست همواره آنگونه باشد که بجز رنج بیماری ناراحتی دیگری نداشته باشد. حال دارو و درمان استاندارد پیشکش، استدا دارم سیلی به صورت زجرکشیده همنوعانم نزنید.

لازم بذکر است در مورد پیشین نیز که در بیمارستان شهرستان آمل اتفاق افتاد اقدامی از سوی وزارت بهداشت صورت نگرفت و اگر دستور استاندار محترم مازندران نبود، حتی برکناری رییس بیمارستان نیز در هاله ای از ابهام فرو می رفت.

والسلام
یونس عرب، عضو هیات مدیره و مدیرعامل انجمن تالاسمی ایران»

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.