برگزاری همزمان آزمون دستیاری در ۲۰ شهر و ۲۲ حوزه
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون به نقل از وبدا، آبتین حیدرزاده سرپرست مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت با اعلام این خبر افزود: آزمون دستیاری امسال در 20 شهر و 22 حوزه برگزار می‌شود و شهرهای تهران و شیراز دارای 2 حوزه‌ امتحانی هستند.

وی تصریح کرد: در تهران دانشگاه‌های علوم‌پزشکی شهید بهشتی و ایران به عنوان حوزه‌های انتخابی در نظر گرفته شده‌اند.

حیدرزاده ضمن تشریح فرآیند طراحی و تکثیر سوالات، از طراحی سوالات توسط 3 گروه مجزا و تکثیر 15 هزار دفترچه سخن گفت و خاطرنشان کرد: امسال حدود 14 هزار شرکت‌کننده در این آزمون حضور دارند و تعدادی دفترچه برای موارد احتمالی در نظر گرفته شده و در اختیار دانشکده‌ها قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه امسال یک خط کنترل به مجموعه‌ فرایند طراحی و تکثیر سوال افزوده شده ابراز امیدواری کرد که آزمون دستیاری امسال با کمترین درصد خطا برگزار شود.

سرپرست مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت یادآور شد: پاسخ‌نامه‌های آزمون مذکور نیز آماده شده و در اختیار حوزه‌های امتحانی قرار خواهد گرفت و عملیات ارسال دفترچه‌ها و پاسخ‌نامه‌ها از ساعت 2 بامداد اول اسفندماه به صورت زمینی و هوایی انجام شده است.

حیدر زاده افزود: حراست و حفاظت آزمون دستیاری با نمایندگان حراست و نظارت بر روند اجرایی استاندارد آن توسط نمایندگان مرکز سنجش انجام خواهد شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: نمایندگان حراست و مرکز سنجش، حکم مورد نظر را دریافت کرده و کاملا توجیه هستند و در مناطق، مستقر شده‌اند‌.

سرپرست مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت ابراز امیدواری کرد که سال آینده با افزایش تعداد حوزه‌های امتحانی در سایر شهرها، شرایط مساعدتری در جهت آسایش بیشتر داوطلبین دستیاری مهیا شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.