آموزش پیشگیری از سوانح به مسافران نوروزی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، شهاب الدین صابونچی روز یکشنبه در جلسه هم اندیشی و توجیهی طرح خدمات نوروزی هلال احمر در حوزه جوانان گفت: این طرح ملی از 24 اسفند تا 16 فروردین ماه به صورت هماهنگ در سراسر کشور اجرا می شود و توجه به توانمندی استان ها و ویژگی های مختلف اقلیمی، فرهنگی و نظایر آن در هر استان از رویکردهای اصلی سازمان جوانان در برگزاری این طرح است.

صابونچی افزود: طرح امسال بر اساس ارزیابی طرح های سال گذشته از منظر ارائه کنندگان و دریافت کنندگان خدمت، بهبود و اصلاحاتی داشته است.

وی ادامه داد: یکی از اصلاحات انجام گرفته در طرح امسال ایجاد وحدت رویه در اطلاع رسانی و تبلیغات طرح برای مسافران نوروزی است، در این رویکرد دسترسی آسان تر و بهتر مسافران نوروزی به خدمات مد نظر قرار گرفته است.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت: استانداردسازی و یکسان سازی در آموزش ها از جمله آموزش چهره به چهره و آموزش از طریق اقلام آموزشی به مسافران نوروزی سال 98 از دیگر برنامه این سازمان در ایام تعطیلات نوروزی امسال است.

صابونچی با اشاره به اینکه در تمام 19 دوره برگزاری این طرح فعالیت اعضای جوان هلال احمر داوطلبانه بوده است، اظهار داشت: امسال سعی شد امکان حضور و ارائه خدمت اعضا در چادرهای خدمات نوروزی هلال احمر سایر شهرهایی که خودشان در آن اقامت ندارند، نیز میسر شود.

وی تصریح کرد: امسال به منظور آشناسازی و امکان ارتباط بهتر مردم با طرح از فضای مجازی و فن آوری اطلاعات استفاده می شود، استفاده از نرم افزار موبایل اختصاصی هلال احمر و دیگر نرم افزارهای معتبر از جمله این راه های ارتباطی است.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر از راهنمایی داوطلبانه مسافران نوروزی سال 98 از سوی 12 هزار جوان فعال عضو این سازمان برای بهره مندی بیشتر از جاذبه های گردشگری، اقلیمی و تاریخی استان های سراسر کشور خبر داد و گفت: در این ایام پست های سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در مبادی ورودی و خروجی شهرها و همچنین در مجاورت اماکن تاریخی به وی‍ژه در مناطقی که از جاذبه های زیارتی، گردشگری، تاریخی بیشتری برخوردارند، ایجاد خواهند شد.

به گزارش ایرنا سازمان جوانان هلال احمر نهادی مردمی و تخصصی در امور جوانان است که با انجام مطالعات راهبردی در زمینه اصول، اهداف و ارزش های نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر، برای ارائه خدمات آموزشی، هدایتی و تربیتی جوانان را جذب، توانمند و در قالب تیم های ورزیده سازماندهی می کند تا بتوانند از طریق انجام فعالیت های خداپسندانه، بشردوستانه، امدادی، عام المنفعه و داوطلبانه با دیگران تعامل و امور خود و جامعه را به شکل موثر اداره و هدایت کنند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.