به‌کارگیری تکنولوژی پیشرفته تشخیص تقلبات و اصالت مواد غذایی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، محمد آقاجانی، در حاشیه بازدید معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو از آزمایشگاه جامع سلامت غذای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: این دانشگاه با اجرای طرح ملی سلامت غذا گام های اساسی در مسیر امنیت غذایی و تشخیص اصالت این مواد برداشته است.

آقاجانی ادامه داد: با همکاری معتبرترین مراکزعلمی اروپا از جمله دانشگاه واخنینگن هلند تکنولوژی تشخیص تقلبات مواد غذایی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مستقر شده است.

وی افزود: تعیین و تشخیص اصالت برخی از مواد غذایی نظیر آبلیمو، عسل یا روغن زیتون که گاهی موجب نگرانی مصرف کننده می شود هم اکنون در آزمایشگاه جامع مواد غذایی دانشگاه امکانپذیر است.

گفتنی است در ادامه رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، نیز ظرفیت‌های علمی مرکز تحقیقات سلامت غذا دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را جهت همکاری در طرح های ملی را مثبت ارزیابی کرد.

ملک زاده گفت: یکی از اهداف اصلی وزارت بهداشت دستیابی به آزمایشگاه‌های مجهز برای پاسخگویی به نیازهای حوزه سلامت غذا است.

وی افزود: غذا یکی از مهم‌ترین موضوعات در حوزه سلامت است، ما می‌توانیم پروژه‌های زیادی را در مرکز تحقیقات غذای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انجام دهیم و اطلاعات بسیار گران بهایی را در مورد نحوه تعیین سلامت غذا در آینده به دست آوریم.

همچنین مهدی پیر صالحی رئیس سازمان غذا و دارو، نیز اظهارداشت: غذا یکی از مسائل مهم در کشور است که می‌تواند صنعت و سلامت جامعه را تحت تأثیر قرار دهد.

به گزارش مهر وی با بیان اینکه تحقیقاتی که در حوزه غذا انجام می‌شود باید در آزمایشگاه‌های غذا اجرا شود، گفت: این آزمایش‌ها باید انجام شود تا تقلباتی که ممکن است در حوزه غذاها صورت گیرد شناسایی شوند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.