برنامه پزشک خانواده تا سال ۱۴۰۲ به طور کامل اجرا می‌شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، علیرضا رئیسی با اشاره به تعریف ۱۲ گام اجرایی برای برنامه پزشک خانواده، اظهار کرد: تا امروز ۶ گام این طرح اجرایی شده است.

رئیسی ادامه داد: در شرایط فعلی پنج استان اقدامات خود را برای اجرای این برنامه به مراحل انتهایی رسانده‌اند، منظور از مراحل انتهایی اتصال سطح یک خدمات به سطح دو و سطح دو به سه است که در شرایط فعلی و در این پروسه سطح یک تقریباً به اتمام رسیده و سطح یک به دو در استان‌های منتخب بین ۶۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت داشته است.

وی افزود: فاز بعدی پیشرفت اتصال سایر بخش‌های پاراکلینیک و داروخانه‌ها و همچنین بخش خصوصی سطح یک به سامانه وزارت بهداشت است، در صورت تحقق این سطح، انتظار ما این است که تا پایان سال آینده در ۵ استان منتخب بتوانیم این اتصالات را انجام داده و ان‌شاالله بین سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ این برنامه در کشور به بهره‌برداری کامل برسد.

معاون بهداشت وزیر بهداشت با بیان اینکه تا سال آینده گام هفتم این برنامه محقق می‌شود، تصریح کرد: گام هفتم شامل اتصال سطح یک و دو و سطح یک بخش خصوصی به سامانه، اتصال بیمه‌ها و مباحثی همچون استحقاق سنجی درمان و خدمات است.

رئیسی تصریح کرد: گام هفتم به عنوان مهم‌ترین گام تا سال ۹۸ اجرایی خواهد شد، اگر این گام برداشته شود، راه بسیار هموارتر خواهد شد و در صورت تأمین منابع، تا سال ۱۴۰۲ برنامه کامل خواهد شد.

وی به طراحی اپلیکیشن "خود مراقبتی" وزارت بهداشت با قابلیت نصب بروی گوشی‌های هوشمند اشاره کرد و گفت: با نصب این اپلیکیشن امکان اتصال افراد به پرونده الکترونیک سلامت و به دنبال آن امکان رصد سلامتی و سایر اطلاعات سلامتی خود را پیدا می‌کنند.

به گزارش ایسنا معاون وزیر بهداشت در پایان با بیان اینکه اپلیکیشن "خود مراقبتی" نیمه اول سال ۹۸ راه‌اندازی می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر برای ۷۵ میلیون ایرانی پرونده الکترونیک سطح یک تشکیل شده و کل این ۷۵ میلیون نفر می‌توانند با نصب اپلیکیشن از خدمات آن بهره‌مند شوند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.