برنامه‌ریزی برای نیاز دارویی کشور در سال آینده
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، محمد عبده‌زاده در نشست خبری توانمندی صنعت داروسازی در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران با بیان اینکه ما در یک سال گذشته فراز و نشیب‌هایی بسیار داشتیم، گفت: در ذخایر مواد اولیه و تامین ارز و ماده اولیه سالی پر فراز و نشیب را پشت سر گذاشته‌ایم و کاری سنگین با همکاری بانک مرکزی وزارت بهداشت و صنعت انجام شد.

مدیر کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با تاکید بر بازار باثبات دارو در حال حاضر، گفت: به لحاظ قیمت‌گذاری و تامین دارو وضعیتی خوب داریم و در ٢ ماه گذشته برنامه‌ریزی‌های لازم را  برای نیاز دارویی کشور در سال ٩٨ انجام داده‌ایم.

عبده زاده ادامه داد: در حال حاضر در واردات دارو وابستگی به ارز بسیار بیشتر است و تحریم‌ها بر دارو‌های وارداتی تاثیر گذار است و در تلاش هستیم با همکاری بانک مرکزی ذخایر دارویی را در سال آینده به وضعیتی مناسب برسانیم.

وی به ایده‌آل نبودن وضعیت دارو در ۶ ماهه دوم سال ٩٧اشاره کرد و گفت: پیش بینی‌های لازم را می‌کنیم تا کمترین آسیب و مشکل را در سال ٩٨ در حوزه دارو داشته باشیم و با همکاری وزارت صمت و بانک مرکزی وضعیتمان مطلوب باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان مدیرکل دارو و موادمخدر سازمان غذا و دارو تصریح کرد: صنعت داروسازی علی رغم تحریم پرقدرت به کار خود ادامه می‌دهد و ما افزون بر این ١٢٠ قلم دارو‌های بسیاری داریم که مراحل پایانی را طی می‌کنند و تلاش می‌کنیم تا نیاز ارزی کشور کمتر شود و داروی باکیفیت و با قیمت مناسب به دست مردم برسد، اگر تلاش و همکاری تولیدکنندگان واردکنندگان و شرکت‌های پخش و داروخانه نبود موفق نبودیم و با تلاش همه دست اندرکاران زنجیره تامین دارو توانستیم بحران را پشت سر بگذاریم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.