ایجاد سامانه شفافیت بهزیستی با هدف افزایش اعتماد عمومی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، وحید قبادی دانا گفت: این سامانه دارای یک آدرس اینترنتی است که به زودی اعلام می شود و تمام مردم به آن دسترسی خواهند داشت.

قبادی دانا افزود: همه اطلاعات مراکز ارائه دهنده خدمات تحت نظارت بهزیستی از جمله مراکز شبه خانواده، خیریه ها، مراکز نگهداری معلولان، سالمندان و دیگر مراکز در این سامانه بارگذاری می شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: این اطلاعات شامل اطلاعات موقعیت جغرافیایی مرکز روی نقشه، اعضای هیات مدیره، پرسنل، مجوزها، قراردادها و عکس های این مراکز و حتی اطلاعات مالی از طریق این سامانه منتشر می شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر اطلاعات 40 هزار مرکز ارائه خدمت تحت نظارت بهزیستی شامل مراکز دولتی و غیر دولتی، اطلاعات 24 هزار مجوز برای مراکز بهزیستی و اطلاعات حدود 71 هزار افراد شاغل در این مراکز به شکل روزانه تکمیل شده و منتشر می شود.

قبادی دانا افزود: سامانه شفافیت بهزیستی با هدف افزایش اعتماد عمومی و بالارفتن سرمایه اجتماعی « شفاف سازی» تفکر حاکم در سازمان بهزیستی با رویکردهای اجتماعی، توانبخشی و پیشگیرانه ایجاد شده است، این سامانه در نسخه یک خود در شش فصل اقدام به انتشار اطلاعات کرده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: عمده اعتبارات سازمان بهزیستی در قالب قراردادها و تفاهمنامه ها از طریق ادارات کل استانی انجام می گیرد بنابراین برای نخستین بار بانک اطلاعات قراردادها، نزدیک به 15 هزار تفاهمنامه و قرارداد سازمان بهزیستی جمع آوری شد که از طریق این سامانه به مرور منتشر می شود.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که سازمان بهزیستی، ارائه گزارش مشارکت های جمع آوری شده سازمان را وظیفه خود می داند در قدم اول همه مشارکت های جلب شده در سازمان به شکل آنلاین منتشر می شود.

به گزارش ایرنا قبادی دانا در پایان اضافه کرد: انتشار اطلاعات به شکلی است که اگر خیری به یکی از ادارات سازمان مراجعه کرده و مشارکت نقدی و غیرنقدی خود را ارائه دهد به شکل آنلاین این جلب مشارکت از طریق این سامانه با رعایت حفظ حریم شخصی افراد منتشر می شود.

گفتنی است سامانه شفافیت سازمان بهزیستی کشور با حضور حسن روحانی رئیس جمهوری، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور امروز (دوشنبه) رونمایی شد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.