اقدامات وزارت بهداشت در جهت ارتقای سلامت مادران باردار
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، قاسم جان بابایی با اشاره به انجام بیش از دو میلیون و ۱۰۰ هزار زایمان طبیعی رایگان در کشور بعد از اجرای طرح تحول سلامت، گفت: آمار زایمان سزارین به میزان ۵.۶ درصد کاهش یافته است.

معاون درمان وزارت بهداشت همچنین از کاهش ۵.۶ درصدی سزارین بار اول در کشور خبر داد و افزود: در همین زمینه، آموزش رایگان به ۷۰۰ هزار نفر مادر باردار در دوران بارداری جهت توانمندسازی برای باروری و زایمان طبیعی، صورت گرفته است.

وی به ساخت ۱۸۰۰ واحد اختصاصی زایمان (LDR) در ۳۶۶ بیمارستان کشور اشاره کرد و گفت: پوشش ۸۵ درصدی هزینه­ های درمان ناباروری با تعرفه دولتی برای زوج ­های نابارور، از دیگر اقدامات بعد از اجرای طرح تحول سلامت بوده است.

جان بابایی ادامه داد: ۱۷ مرکز جدید درمان ناباروری با تمرکز بر مناطق محروم کشور ایجاد شده است، این مراکز به ویژه در ۶ استان یاسوج، زاهدان، بندرعباس، شهرکرد، گلستان و لرستان، ایجاد و راه اندازی شده است.

به گزارش مهر معاون درمان وزارت بهداشت در پایان به توسعه و تجهیز ۲۴ مرکز درمان ناباروری کشور اشاره کرد و گفت: تمامی این اقدامات، در راستای ارتقای ایمنی و سلامت مادران باردار انجام شده است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.