شتاب در درمان بیماران سرطانی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، نجات بخش، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان درباره تولید این محصول دانش‌بنیان، اظهار کرد: دستگاه شتابدهنده خطی پزشکی برای تسریع و بهبود درمان بیماران سرطانی و یا دارای غده‌های سرطانی در کشور به عنوان چهارمین شرکت این دستگاه را در کشور بومی‌سازی کرد.

نجات بخش ادامه داد: تنها سه شرکت به فناوری تولید این دستگاه دسترسی دارند، شرکت دانش‌بنیان ما به عنوان چهارمین شرکتی است که توانسته این دستگاه را تولید و در کشور بومی‌سازی کند.

وی با اشاره به حمایت مالی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای تولید این محصول دانش‌بنیان گفت: با توجه به دریافت حمایت مالی از سوی معاونت علمی و با تکیه بر دانش متخصصان داخلی این دستگاه را در کشور بومی‌سازی کردیم.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: در حال حاضر یک مورد از این دستگاه مراحل نهایی دریافت مجوزهای لازم برای بهره‌برداری و پذیرش بیمار در یکی از مراکز درمانی کشور را سپری می‌کند.

نجات بخش ضمن اشاره به اینکه این دستگاه در تست‌های مختلف برای رعایت استانداردها تایید شده، بیان کرد: دستگاه شتابدهنده خطی از تمامی بررسی‌ها تایید گرفته، اما همچنان برای دریافت از وزارت بهداشت پیگیر هستیم و موفق به دریافت مجوز نهایی نشده‌ایم.

وی افزود: درصد بالایی از بومی‌سازی این دستگاه در کشور انجام شده، قیمت تمام شده دستگاه شتابدهنده خطی در کشور نسبت به قیمت نمونه خارجی خود حدود یک چهارم آن است و تمامی قطعات و جزییات این دستگاه در کشور تولید شده و تنها زیر ۱۰ درصد از این قطعات وارداتی است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان به دریافت مجوز برای تولید انبوه این دستگاه اشاره کرد و گفت: این محصول برای رسیدن به خط تولید انبوه نیازمند مجوزهای سازمان انرژی اتمی و وزارت بهداشت است که البته اخیراً به غیر از تلاش‌های خود ما، مرکز طرح‌های کلان ملی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز مذاکراتی را برای دریافت مجوز با نهادهای ذیربط انجام داده‌اند.

نجات بخش خاطرنشان کرد: در صورت دریافت مجوز و تولید انبوه دستگاه شتابدهنده خطی و اجرای طرح توسعه‌ای شرکت اشتغالزایی، در حدود ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم درگیر تولید این محصول می‌شوند و البته که این رقم در ایجاد شغل به صورت غیر مستقیم خیلی بیشتر از این عدد است.

وی تصریح کرد: در هر کشور برای هر یک میلیون نفر باید ۳ تا ۴ عدد از این دستگاه وجود داشته باشد، این درحالی است که در کشور ما فعلاً حدود ۷۰ دستگاه فعال است و تا عدد ۲۰۰ و اندی فاصله زیادی داریم؛ به همین منظور وضعیت کشورهای اطراف ایران نیز در شرایطی بدتر از ما است و نیاز زیادی به این دستگاه دارند. به همین دلیل در صورت رسیدن به مرحله تولید انبوه باید هرچه سریعتر تولید را شروع کنیم.

به گزارش ایسنا مجری این طرح کلان ملی فناوری در پایان به موضوع ارائه خدمات پس از فروش این شرکت اشاره کرد و گفت: در کشور ما در حال حاضر تعدادی از نمونه‌های خارجی این دستگاه وجود دارد که درصورت بروز خرابی امکان تعمیر و ارائه خدمات پس از فروش برای آنها وجود ندارد، این درحالی است که با توجه به طراحی و تولید این دستگاه از سوی این شرکت در صورت بروز هرگونه مشکلی امکان ارائه خدمات پس از فروش فراهم است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.