تولید یک مسکن گیاهی برای دردهای ناشی از ترک اعتیاد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، سید محمدعلی سید نظری، مجری طرح با بیان اینکه با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی موفق به تولید مسکن گیاهی شدیم، اظهار کرد: "حب جدوار" دارویی است که از گیاه "جدوار مدبر" تهیه شده و مواد مؤثر "جدوار" در فرمولاسیون صنعتی این دارو مورد استفاده قرار گرفته است.

سیدنظری تصریح کرد: این دارو یک ضد درد قوی بوده که اثرات تسکینی فوق‌العاده‌ای در دردهای استخوانی، مفصلی و عضلانی دارد و می‌تواند در کنترل دردها و علائم ناشی از ترک اعتیاد مؤثر باشد.

مجری طرح ادامه داد: داروی "حب جدوار" برخلاف سایر داروهای استفاده شده در تسکین درد، عوارض گوارشی و پوکی استخوان ندارد، این دارو همچنین برخلاف سایر داروهای استفاده شده در زمینه ترک اعتیاد چون متادون و ترامادول اعتیادآور نیست.

 وی افزود: این دارو را حاوی آلکالوئیدهای Delpho – Curarine , Staphisagrin , Delphinine , Condelphine , Isotalatizidin Hetisinone , Denudatine و انواع استرول‌ها ، فنول‌ها و پروتئین‌ها و املاح روی، منیزیوم، کلسیم، پتاسیم و آهن دانست.

سیدنظری با اشاره به تسهیلات دریافتی از صندوق نوآوری و شکوفایی برای ساخت این دارو، یادآور شد: این تسهیلات را قبل از مرحله تولید صنعتی دریافت کردیم و حدود ۱۵ درصد به پیشرفت کار ما کمک کرد و از این جهت که وثیقه تسهیلات فقط چک بود، نیز خیلی مؤثر بود؛ چون فراهم کردن تضامین بسیار دشوار است.

به گزارش ایسنا مجری این طرح در پایان اضافه کرد: هدف ما از دریافت این تسهیلات، خرید، نصب و راه‌اندازی ماشین‌آلات و تجهیزات و همچنین سرمایه در گردش مورد نیاز جهت ایجاد خط تولید صنعتی با ظرفیت تولید بیش از ۲۲ هزار کپسول بوده است. حدود پنج سال پیش ما موفق به تولید کپسول خوراکی و مسکن جدوار شدیم و در حال حاضر نیز چند تولید دیگر وارد بازار شده است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.