ضرورت اتمام پروژه‌ های نیمه ‌تمام عمرانی در حوزه سلامت
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، سید کامل تقوی‌ نژاد، اظهار کرد: بر اساس گزارش ‌هایی که تاکنون دریافت کرده ‌ام، اقدامات وزارت بهداشت در زمینه پروژه‌ های عمرانی افتخارآمیز بوده و بخش عمده ذهنیت مثبتی که در حوزه سلامت در جامعه وجود دارد، به دلیل ایجاد فضاهای فیزیکی و زیرساخت های حوزه سلامت است.  
 
تقوی نژاد ادامه داد: نیاز است در ساخت ‌و سازهای حوزه سلامت، ایجاد ظاهر زیبا و چشم ‌نواز با هزینه‌ های اندک نیز مد نظر قرار گیرد، چراکه در حوزه سلامت با افراد دردمند مواجه هستیم و نباید اجازه دهیم روحشان با دیدن فضاهای فرسوده و نازیبا آزرده تر شده و تحمل فضاهای درمانی برایشان سخت شود.
 
وی با اشاره به پیشرفت‌ های بسیار خوب مهندسی در بخش خصوصی و زمینه مساعد برای بهره‌ گیری بخش دولتی از این قابلیت‌ ها، عنوان کرد: نباید به بخش خصوصی به عنوان رقیب نگریست و عرصه را برای حضور و فعالیت آنها تنگ کرد، اما نظارت جدی از سوی دولت بر فعالیت‌ هایی که توسط بخش خصوصی انجام می ‌شود، ضروری است.
 
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت برخورداری مهندسان از دانش روز را با توجه به پیشرفت علم در دنیا و ارتباط‌ گیری موثر با مراکز تحقیقاتی و علمی و انجمن‌ هایی که در این زمینه فعالیت می ‌کنند، ضروری دانست و افزود: باید تلاش کنیم کیفیت اقدامات و رعایت استانداردها در ابعاد مختلف پروژه‌ های بخش دولتی، خصوصا از دید زیبایی ‌شنایی، بهتر از بخش خصوصی باشد. 
 
وی افزود: چنانچه در انجام پروژه‌ های مهندسی در حوزه سلامت دقت کافی به کار نرود، کاستی ‌ها قابل توجه تر از سایر حوزه ها خواهد بود.
 
تقوی نژاد با اشاره به مشکلات تخصیص اعتبارات مالی در شرایط فعلی اقتصادی کشور، بر استفاده بهینه از منابع و بهره‌ گیری مناسب از سایر منابع، خصوصا ظرفیت بخش خصوصی و خیرین، تاکید کرد و گفت: باید درمورد هزینه‌ کرد و قیمت تمام‌ شده ساخت ‌و سازها در بخش دولتی تجدید نظر شده و مدام به یکدیگر تذکر دهیم تا راه صحیح را پیش رویم، چراکه ما امانتدار مردم در استفاده از منابع بیت‌ المال هستیم و باید در مقابل این امانت پاسخگو باشیم.
 
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت بر مشارکت جمعی و تقویت مسئولیت ‌پذیری و افزایش تعهد سازمانی در میان کارکنان یک سازمان تاکید کرد و افزود: تعصب سازمانی باید به گونه ‌ای باشد که تمام افراد دارای تخصص در یک سازمان، با اشتیاق و علاقه فعالیت کنند. 
 
به گزارش وبدا وی در پایان اضافه کرد: با اولویت قرار دادن اتمام پروژه‌ های نیمه ‌تمام قبلی، باید از هدررفت منابع جلوگیری کنیم. در خصوص پروژه‌ های جدید نیز باید اولویت ‌های کاری و شاخص ‌های خود را مدنظر داشته و با همکاری یکدیگر بر اجرای به‌ موقع این اولویت ‌ها تاکید ورزیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.