اعلام تعرفه‌های پزشکی سال ۹۸ تا پایان سال
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، سعید نمکی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران بیان کرد: در هفته آینده جلسه روسای دانشگاه های علوم پزشکی برگزار و برنامه های سال آینده بررسی می شود. همچنین اگر کاستی هایی در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی وجود داشته باشد، در این جلسه بررسی و پیگیری می شود.

نمکی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم مطالبات کارانه پرستاران را نیز با منابعی که از سازمان تامین اجتماعی و برخی دستگاه ها طلب داریم، پرداخت کنیم. همچنین معوقات پاداش پایان خدمت بازنشستگان وزارت بهداشت را نیز قرار است تا ٢٥ اسفند پرداخت و شب عید بهتری را برای کارمندان وزارت بهداشت ایجاد کنیم.

وزیر بهداشت درباره نظارت بر مراکز تهیه و توزیع غذا در ایام نوروز اظهار داشت: تیم های بهداشت محیط برای سرکشی به مراکز تهیه و ارائه غذا تجهیز شدند و همچنین آموزش ها و بروشورها نیز برای ایام نوروز آماده می شود. از طرفی همکاری هایی به وسیله طرح مشترکی بین اورژانس، راهنمایی و رانندگی و دانشگاه های علوم پزشکی در راستای کاهش حوادث ترافیکی در دست انجام است.

وی با اشاره به بودجه نظام سلامت در سال ٩٨ گفت: در حال حاضر مجلس در حال بررسی بودجه است و با بودجه ای که برای حوزه سلامت پیشنهاد کردیم و با حمایت مجلس، چیزی به عنوان کسری بودجه در سال آینده نخواهیم داشت.

نمکی تصریح کرد: بدهی که در حال حاضر وجود دارد بیشتر به دلیل بستانکاری وزارت بهداشت است. رقم قابل توجهی از سازمان تامین اجتماعی طلب داریم و در بیمه سلامت پرداخت ها طی یکی دو ماه گذشته به روز شده است. وزیر رفاه تلاش می کند تا قبل پایان سال حداقل ٥٠ درصد طلب ها از تامین اجتماعی را دریافت کنیم که گشایش خوبی در کار بیمارستان ها خواهد بود.

به گزارش ایرنا وزیر بهداشت در پایان درباره حادثه در یکی از بیمارستان های سمنان نیز بیان کرد: در این حادثه مانومتر دچار اشکال حین نقل و انتقال بیمار شد که دستور دادم ٢ تیم فنی و تخصصی مستقر شوند و موضوع را بررسی کنند. هنوز به نتیجه مشخصی درباره علت این حادثه نرسیدیم و تیم ها در حال بررسی موضوع هستند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.