تدوین نقشه تربیت نیروی انسانی مناطق آمایشی یک ضرورت است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، باقر لاریجانی  در نشست مجازی منطقه آمایشی ۴ با بیان اینکه گزارش عملکرد حوزه آموزش علوم پزشکی در سال ۹۷ در حال آماده سازی است، گفت: بازخورد‌های دانشگاه‌ها می‌تواند در تدوین برنامه‌های سال ۹۸ کمک کند.

معاون آموزشی وزیر بهداشت به گزارش‌های منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: در این منطقه همکاری خوب در ارزیابی‌ها صورت گرفته و گام‌های خوبی در توسعه آموزش مجازی و تکمیل سامانه education Iran برداشته شده است.

وی با تاکید بر لزوم نگاه عمیق به بحث مرجعیت علمی در دانشگاه‌ها گفت: مناطق آمایشی باید برای استفاده از تمامی ظرفیت‌های همه دانشگاه‌های منطقه برای دستیابی به مرجعیت علمی نقشه روشنی داشته باشند.

لاریجانی به برگزاری جلسه با معاونین آموزشی دانشگاه‌ها برای اجرای بیانیه مقام معظم رهبری اشاره کرد و اظهار داشت: معاونین محترم اذعان داشتند که بسته‌های تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی مسیر اجرای این دکترین در حوزه آموزش و اخلاق را هموار می‌کنند.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی ادامه داد: توسعه آموزش علوم پزشکی در کشور به صورت هدفمند صورت گرفته به طوری که از دانش آموختگان حوزه علوم پزشکی در حوزه‌های خدمات استفاده می‌شود، مصوبه آمایش سرزمینی بستر‌های خوبی برای توسعه هدفمند آموزش سلامت فراهم کرده و تمامی گسترش‌ها در بستر این مصوبه صورت خواهد پذیرفت.

وی بر لزوم تدوین نقشه تربیت نیروی انسانی مناطق آمایشی تاکید کرد و گفت: این نقشه باید با در نظر گرفتن تمامی ظرفیت‌ها و با نکات قابل اجرای مشخص طراحی شود.

لاریجانی از تلاش‌های صورت گرفته برای اعتباربخشی بیمارستان‌های آموزشی در این کلان منطقه تقدیر کرد و اظهار داشت: لازم است دانشکده‌ها نیز به طور مستمر مورد ارزیابی قرار گیرند.

معاون وزیر بهداشت اعضای هیئت علمی و دانشجویان را از ارکان اساسی آموزش ذکر کرد و گفت: مشارکت اعضای هیئت علمی و دانشجویان در اجرای برنامه تحول بسیار مهم است و ضروری است که این مشارکت در سطح کشور ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه ماموریت‌های واگذار شده به مناطق آمایشی ماموریت‌های ملی است بیان کرد: مناطق آمایشی ضمن رصد نقش ملی خود ضروری است تا تمام دانشگاه‌های منطقه در این ماموریت‌ها مشارکت کنند.

لاریجانی در ادامه با ذکر این نکته که ضروری است مناطق در توسعه رشته‌ها از تجارب سایر مناطق استفاده کنند اظهار داشت: در تامین نیاز‌های کشور، برخی از نیاز‌ها با دوره‌های مهارتی برطرف می‌شود. همچنین با فعالیت‌های بین رشته‌ای بسیاری از نیاز‌ها تامین می‌شود.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی به موقعیت استراتژیک منطقه ۴ و نزدیکی مکانی و فرهنگی آن به کشور‌های عرب زبان اشاره کرد و اظهار داشت از این ظرفیت می‌توانید برای جذب دانشجوی خارجی از این کشور‌ها استفاده کنید.

وی با اشاره به این موضوع که به زودی بورد‌های منطقه‌ای راه اندازی می‌شود افزود: بورد‌های منطقه‌ای با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در طراحی سوالات آزمون ها، ارزشیابی رشته‌ها و سیاستگذاری همکاری می‌کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان لاریجانی در پایان بر لزوم ایجاد شبکه‌های همکاری در مناطق آمایشی تاکید کرد و اظهار داشت: امیدواریم همکاران محترم در مناطق آمایشی با همکاری که با وزارت بهداشت دارند بستر‌های اجرای قوانین را در توسعه آموزش علوم پزشکی را فراهم نمایند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.