لزوم فرهنگ‌سازی مناسب برای اجرای پزشک خانواده و سیستم ارجاع
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، حسینعلی شهریاری گفت: یکی از مسائل مهم حوزه سلامت کشور اجرای طرح پرونده الکترونیکی سلامت پزشک خانواده و نظام ارجاع است که بر اساس قانون برنامه پنجم و ششم توسعه پزشک خانواده باید به طور جدی بر اساس شاخص‌ها و اطلاعات درست در کشور اجرا شود.

شهریاری افزود: واقعیت امر این است که بر خلاف تصور برخی‌ها در عرض ۲ سال نمی‌توان طرح پزشک خانواده را در سراسر کشور به طور کامل اجرا و عملیاتی کرد، زیرا قطعا یکسری مقاومت‌هایی از مردم و حتی جامعه پزشکی در برابر اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع به وجود می‌آید.

وی ادامه داد: در ۲ استان مازندران و فارس اجرای طرح پزشک خانواده را به صورت پایلوت شروع کردیم، اما بسیاری از مردم از اجرای این طرح گله‌مند هستند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: نمایندگان این ۲  استان فارس و مازندران در زمان فصل بودجه دائم به ما می‌گویند که اجرای طرح پزشک و خانواده و سیستم ارجاع را از استان ما برداریم، زیرا شکایت‌های مردمی بخاطر برخی مسائل به ما شده است.
 
شهریاری تصریح کرد: مقاومت‌های مردمی در زمینه اجرای طرح پرونده الکترونیکی سلامت وجود، در راستای اجرای طرح پزشک خانواده و سیستم ارجاع باید فرهنگ سازی خوبی از سوی سازمان‌های ذی‌ربط انجام شود و جامعه پزشکی همکاری بیشتری با ما انجام دهند.
 
وی تاکید کرد: ما باید در راستای اجرای طرح پرونده الکترونیک سلامت زیرساخت‌های لازم را فراهم کنیم، زیرا تا امکانات مناسب در اختیار این طرح قرار نگیرد مشکلات زیادی دامن گیر حوزه سلامت می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان بیان کرد: با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم به تدریج می‌توان طرح پزشک خانواده را در سراسر کشور به خوبی پیاده سازی و عملیاتی کرد، اگر طرح پزشک خانواده به خوبی اجرایی شود سیستم نظام ارجاع نیز در ایران به درستی انجام شدنی است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.