از تنگناهای کشور عبور نمی‌کنیم مگر دانشمندان گره‌گشایی کنند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، سعید نمکی در چهارمین همایش بررسی شیوه‌های دستیابی به مرجعیت علمی و پژوهشی که در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، اظهار کرد: دکتر ظریف سردار عرق دیپلماسی هستند که همه می‌دانند چه غم‌ها و رنج‌هایی خوردند که برجام به بار بنشیند ما امروز شما را دعوت کردیم که بگوییم شما در کنار زخم زبان‌های نتانیاهو و ترامپ، بین دانشمندان برتر ایران و خردمندان جایگاهی والا دارید.

نمکی افزود: من دیروز در دولت عرض کردم حضور دکتر ظریف حضور فرد نیست بلکه حضور گفتمان است و مردم غصه می‌خورند که دکتر ظریف اندکی دور از دولت باشد چرا که دوری ایشان از دولت را ضعف و دوری از گفتمان سیاسی می‌بینند و از همه زحمات شما در عرصه دیپلماسی تشکر می‌کنیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: در آموزش و پژوهش گفتنی‌ها بسیاری است و ما دستاوردها سنگینی در آموزش و پژوهش داریم و هیچ چیز ما با پیش از انقلاب قابل مقایسه نیست اما راه‌های نرفته بسیاری داریم و باز شدن گره ‌ها به دست دانشمندان ممکن است.

وی تصریح کرد: ۶ برنامه توسعه بعد از انقلاب داریم و زیباترین تعریف توسعه تبدیل نیروی انسانی به سرمایه انسانی است و انسان توسعه یافته، ابزار توسعه نیست بلکه هدف توسعه است و این مهم از مسیر آموزش و پژوهش می‌گذرد، ما از تنگناهای کشور عبور نمی‌کنیم مگر آنکه دانشمندان گره گشایی کنند.

نمکی تاکید کرد: ما در نظام سلامت تنگناهای بسیاری داریم که باید به راهکارهای آن فکر کنیم اما پیوستن به مراکز تحقیقاتی بیرون از دانشگاه‌های علوم پزشکی و استفاده از بخش خصوصی به عنوان اهرم اصلی در توسعه ملی به ویژه در حوزه پژوهش الزامی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان وزیر بهداشت در پایان اضافه کرد: در هیچ جای دنیا سهم دولت بیش از یک درصد نیست و ما متاسفانه بخش خصوصی را به بازی نگرفته‌ایم، راه رشد پژوهش و بودجه آن پیوستن به مراکز تحقیقاتی دنیاست و می‌توان دیوارهای جهان در عرصه دیپلماسی را با علم برداشت.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.