دفترچه‌های درمانی الکترونیکی بهترین و سریع‌ترین روش برای رفع هم پوشانی‌ها است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، طاهر موهبتی گفت: 43 هزار مرکز درمانی طرف قرارداد بیمه سلامت و بیمه شدگان این بیمه خدمات دهی می کنند. 

موهبتی ادامه داد: در حال حاضر شمار داروخانه های طرف قرارداد بیمه سلامت نیز 10 هزار مرکز است. 

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت یادآور شد: اکنون در سطح کشور یک هزار و 300 دفتر پشخوان دفترچه‌های بیمه درمانی کنترل می‌کنند. 

وی افزود: براساس بررسی های انجام شده 4.5 میلیون دفترچه بیمه درمانی هم‌پوشانی می‌شود که در این راستا تاکنون 2 میلیون دفترچه درمانی شناسایی، هم‌پوشانی و باطل شده است، هر بیمه شده باید یک دفترچه درمانی داشته باشد در غیر این صورت در اجرای طرح هم پوشانی‌ دفترچه‌های اضافی باطل می‌شود. 

موهبتی تصریح کرد: دفترچه‌های درمانی الکترونیکی بهترین و سریع‌ترین روش برای رفع هم پوشانی‌ها ست و پزشکانی که در اجرای طرح الکترونیکی کردن نسخه بیمه سلامت همکاری می‌کنند 90 درصد صورتحساب خود را در هر ماه دریافت می‌کنند. 

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: بر اساس برنامه ‌ریزی انجام شده در هر استان یک شهر کم جمعیت طرح نسخه نویسی الکترونیکی در آن اجرایی می شود که نقش مهمی در کاهش هزینه‌ها و تسریع در ارائه خدمات درمانی دارد. 

به گزارش ایرنا وی در پایان در ارتباط با میزان افزایش بودجه سازمان بیمه سلامت نیز اظهار داشت: در لایحه بودجه سال آینده، بودجه سازمان بیمه سلامت 10 درصد نسبت به امسال افزایش می یابد، اعتبارات امسال نیز تاکنون برای 8 ماه تخصیص یافته و پرداخت صورتحساب مراکز درمانی دولتی 2 ماه تاخیر دارد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.