تامین رایگان داروهای بیماران هموفیلی به وسیله انجمن بیماران هموفیلی و دولت
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، سیدعلی طباطبایی گفت: بیماری هموفیلی بر اثر نقص و اختلال ژنتیکی در افراد ایجاد می‌شود و امروزه یکی از بحث‌های مطرح در کشورهای پیشرفته موضوع درمان بیماران هموفیلی است.

طباطبایی افزود: درمان بیماران هموفیلی معمولا گران قیمت است و هزینه‌های زیادی را بر دوش  حوزه سلامت کشورها می‌گذارد اما اگر عارضه هموفیلی در افراد درمان شود در کاهش هزینه‌ها موثر خواهد بود.

عضو هیئت مدیره اکنون هموفیلی ایران یادآور شد: طی ۲ سال گذشته اخبار خوبی مبنی‌بر درمان بیماران هموفیلی به گوش رسیده و در مراکز پزشکی دنیا روش‌های جدید درمانی مطرح شده است.

وی خاطرنشان کرد: امروزه تولید دارو‌های نوترکیب در کشورمان به وسیله دانشمندان جوان ایرانی انجام می‌شود و ما منتظر بررسی میزان اثربخشی این دارو‌ها بر زندگی بیماران هموفیلی هستیم، اینکه تمام افرادی که مبتلا به اختلالات انعقادی مادرزادی هستند، تحت پوشش انجمن بیماری‌های هموفیلی ایران قرار دارند و در حدود ۱۲ هزار بیمار هموفیلی در این انجمن به ثبت رسیده‌اند.

طباطبایی اضافه کرد: با توجه به طیف مختلف بیماری هموفیلی، علائم مختلفی از این عارضه بروز پیدا می‌کند و عوارض متفاوتی در بیماران دارد.

این متخصص طب اورژانس افزود: دولت از بیماران خاص و به ویژه هموفیلی حمایت می‌کند و تمام خدمات ارائه شده به این افراد رایگان است، تأمین داروی آن‌ها به وسیله انجمن بیماران هموفیلی و دولت انجام می‌شود.

طباطبایی گفت: در طرح تحول نظام سلامت سایر خدمات بهداشتی درمانی بیماران هموفیلی نیز تحت پوشش بیمه‌های دولتی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: آموزش بیماران هموفیلی و خانواده‌های آن‌ها یکی از موضوعات مهم و مطرح حوزه سلامت محسوب می‌شود، اما مسئله مهم‌تر، بحران بیماری‌های تشخیص داده نشده است که یکی از مقوله‌های جدی‌در کشور به حساب می‌آید،  معتقدم که باید حمایت‌های روانی بیشتری از بیماران هموفیلی انجام شود.

عضو هیئت مدیره کانون هموفیلی ایران با اشاره به اینکه درمان‌های نوین بیماران هموفیلی یکی از موضوعات مطرح در کشور محسوب می‌شود، ادامه داد: در سالیان گذشته یک دوره کمبود‌های دارویی داشتیم که تأمین نقدینگی هزینه‌های دارو عامل این مشکل بود؛ در آن زمان به علت بدهی بیمه‌ها به شرکت‌های پخش، دارو‌های مختلفی مانند فاکتور ۹ در کشور توزیع نشده بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان طباطبایی در پایان گفت: با کمک داروخانه‌ها، وزارت بهداشت و شرکت‌های تولیدکننده داخلی مشکلات و کمبود‌های دارویی به حداقل رسیده است، اما همیشه مسائلی در این خصوص در کشور وجود دارد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.