۳۰۰ قلم ماده موثره دارویی در کشور تولید می‌شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، فرامرز اختراعی  در مراسم توانمندی‌های صنعت داروسازی با بیان اینکه تنها کشوری هستیم که در منطقه مواد اولیه دارو تولید می‌کنیم گفت:  امروز ۳۰۰ قلم ماده موثره در کشور تولید می‌شود و ۶۷ درصد داروهای ما ملی است و مواد موثره آن داخل کشور تولید می‌شود و تنها ۱۳۰ میلیون دلار ارزبری داریم. این اتفاق ناشی از این است که قطع وابستگی موجب شکوفایی می‌شود.

اختراعی ادامه داد: با کمک ۷۰ میلیاردی به شرکت‌ها قادریم ۱۲۰ میلیون دلار صرفه جویی کنیم، این ارقام برای جمعیت ۸۰ میلیونی پایین است، بخش واردات ارز زیادی مصرف می‌کند و باید به هر طریق ممکن این مشکلات حل شود.

رییس هیئت مدیره سندیکای تولید کنندگان مواد دارویی گفت: امیدواریم شاهد واردات داروی مشابه به کشور نباشیم، این موضوع به مردم و بیمه‌ها فشار وارد می‌کند، بیمه‌ها توان حمایت از پوشش دارویی را ندارند.

وی افزود: دومین مطلب این است که باید در اقلامی که به شکل واردات هستند در اولویت تولید قرار گیرند و پروانه آنها به شرکت داروسازی ارایه شود، در حوزه صادرات باید با این واقعیت کنار بیاییم که این کار به دلیل فنی و سیاسی دشوار است. مواد موثره و جانبی و مواد واسطه محدودیتی برای صادرات ندارد حدود ۱۴۰۰ میلیارد تومان بازار در کشور دارد که باید به آن ورود کرد.

به گزارش فارس اختراعی در پایان اضافه کرد: انتظار داریم که داروی جدیدی به بازار وارد می‌شود ارز بری نزولی شود نه صعودی، صنعت دارو و نظام سلامت از حرکات اقتصادی مبرا است باید توجه کنیم تمام تلاش ما در راستای سلامت مردم است و این موضوع باید در نظام دارویی مستقر شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.